«جعفر اصغری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزن محموله های صادراتی استان مرکزی در نیمه نخست امسال 757 هزار تن بوده است.
وی، متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان مرکزی را 683 دلار برآورد کرد و گفت: انواع فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، قیر، شیشه، الیاف پلی استر، آهن آلات و مصنوعات ریخته گری، کاشی، سرامیک، محصولات پلاستیکی، چیپس سیب زمینی و انواع مقوا و فرش بیشترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: محموله های صادراتی این استان در سال جاری به 65 کشور در نقاط مختلف جهان صادر شده است که افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان و ارمنستان بیشترین محموله های صادراتی استان مرکزی را پذیرا بودند.
وی اظهار داشت: کالاهای صادراتی استان امسال توسط 220 تولیدکننده در نقاط مختلف این استان صادر شده است.
اصغری میزان واردات استان مرکزی را در سال جاری 173 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: وزن کالاهای وارداتی این استان نیز بیش از 74 هزار تن برآورد می شود.
وی گفت: میزان واردات استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن یک درصد و از لحاظ ارزش 2 درصد کاهش دارد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: آند کربنی، خط تولید آمپول، کویل آلومینیوم، مواد اولیه آبمیوه و کنسانتره، شمش آلومینیوم، بادام زمینی، پنبه، لوازم بدکی کمباین و پاکت آبمیوه بیشترین کالاهای وارداتی به استان مرکزی است.
وی ادامه داد: کالاهای وارداتی استان مرکزی از 47 کشور وارد می شوند که در سال جاری چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان و ترکیه بیشتر واردات را به این استان داشته اند.
اصغری بیان کرد: تولید کیفی محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، سبب ایجاد اشتغال و درآمد ملی و تقویت صادرات می شود.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار امسال تعداد 270 واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.