محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته شمار شرکت های دانش بنیان در این استان پارسال 59 مورد بود که امسال مجوز راه اندازی 12 شرکت دیگر نیز به ثبت رسید.
وی گفت: اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان استان مرکزی به 71 مورد در بخش های صنعتی و معدنی رسیده و از این نظر، استان جایگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: این استان به لحاظ شاخص نشان شرکت های دانش بنیان کالا و خدمات نیز در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.
حاجی پور بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در سال جاری 563 شناسنامه قالیبافی صادر کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از 10 درصد رشد دارد.
وی افزود: 167 مورد بازرسی با رویکرد افزایش کیفیت و بررسی موانع تولید در سال جاری از واحدهای تولید و فروش فرش استان مرکزی انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در سال جاری 490 مجوز تاسیس شرکت نیز در این استان دنبال شده و 160 پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه ای با سرمایه گذاری بیش از هفت هزار و 908 میلیارد ریال صادر شده است.
حاجی پور با بیان اینکه امسال 15 فقره گواهی کشف معدن در این استان صادر شده است، گفت: ذخیره قطعی معدنی استان مرکزی، پنج میلیون و 900 هزار تن است.
وی افزود: 59 فقره پروانه بهره برداری معدنی نیز امسال در استان مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 34 درصد رشد داشته است.
دو هزار و 714 واحد تولید کوچک، متوسط و بزرگ و 532 واحد معدنی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت و دومین قطب صنایع مادر تخصصی در کشور مطرح است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.