«رضا ملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش محموله های صادراتی امسال این شهرستان 11 میلیون و 390 هزار دلار است درحالیکه این رقم در مدت مشابه پارسال چهار میلیون و 250 هزار دلار کالا بود.
وی اظهارداشت: افزایش میزان ارزآوری بابت صادرات محصولات به کشورهای هدف صادراتی امسال در محلات به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی در بخش بازاریابی، بازارشناسی و ایجاد روابط مناسب بین المللی در بخش گل و گیاه بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات اظهارکرد: یک میلیون قطعه ماهی زینتی با ارزآوری 293 هزار دلار، 9 هزار و 987 گل و گیاه زینتی با ارزآوری پنج میلیون دلار، هشت هزار متر مربع سنگ نما با 300 هزار دلار و 6چهار هزار و 520 تن دوده صنعتی با ارزآوری چهار میلیون و 600 هزار دلار ، عایق رطوبتی یک هزار و 210 تن با ارزآوری 198 هزار دلار و پارافین صنعتی به میزان یک هزار و 300 تن با ارزاوری یک میلیون دلار از این شهرستان صادرشد.
ملکی بیان کرد: عراق، ترکیه، تاجیکستان، رومانی، تانزانیا، پاکستان، هندوستان، روسیه و قزاقستان مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی محلات در سال جاری بوده است.
وی گفت: عمده سنگ نما صادراتی از محلات تراورتن است که به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات گفت: 70 معدن فعال در محلات وجود دارد که 30 میلیون تن ذخیره قطعی دارند و سالانه 2 میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود.
ملکی ادامه داد: بیش از 2 درصد سنگ جهان و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در این شهرستان تولید می‌شود.
وی بیان کرد: 280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه را برعهده دارند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت:از 990 هکتار اراضی زیر کشت گل و گیاهان استان مرکزی حدود 90 درصد در محلات است.
ملکی گفت: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران محسوب می شود و دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.