رضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیون و 160 هزار دلار از این درآمد صادراتی بابت 29 هزار و 500 متر سنگ نما، 9 میلیون و 250 هزار دلار از صادرات گل های آپارتمانی و باغچه ای به میزان یک میلیون و 850 هزار گلدان و گلهای شاخه بریده، 364 هزار دلار بابت یک میلیون و 26 هزار قطعه ماهی زینتی و بقیه از صادرات دوده صنعتی بوده است.
وی اظهار کرد: محموله های صادراتی محلات در سال جاری به کشورهای هدف ترکیه، ایتالیا، قزاقستان، ژاپن، چین ، هلند ، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه، امارات، کویت، عمان، لهستان،تانزانیا، میانمار، عراق و بلغارستان ارسال شده است.
رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات نیز گفت: میزان صادرات امسال محلات تاکنون معادل مجموع صادرات سال گذشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 20 درصد رشد در این حوزه رقم بخورد.
ملکی گفت: عمده سنگ صادراتی از محلات از نوع تراورتن است که امسال به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
وی افزود: 70 معدن فعال با ذخیره قطعی 30 میلیون تن سنگ در محلات وجود دارد است و سالانه 2 میلیون تن سنگ از این معادن برداشت می‌شود که در 300 واحد با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ فرآوری می شود.
رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: محلات بزرگ ‌ترین شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
ملکی افزود: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان 990 هکتار است که حدود 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به محلات است.
وی اظهارکرد: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده ، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از مجموع تولید گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید گل و گیاهان زینتی ، آبزیان زینتی، سنگ نما و تریکوی کشور محسوب می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.