به گزارش خبرآنلاین، مهدی میر اشرفی افزود: پس از برجام شرکای تجاری ایران افزایش یافت و در بحث صادرات ماهی های زینتی ، گل و گیاه محلات و الیاف رتبه اول را در کشور داشته ایم.
وی تصریح کرد: عمده واردات کشور مواد اولیه تولید هست و پس از آن واردات ماشین آلات خط تولید که این مورد با معافیت از گمرک ترخیص می شود.
میراشرفی با اشاره به خدمات اینترنتی افزود: در زرندیه مشکل زیرساخت ارتباطی وجود دارد . همچنین در برخی جاهای ساوه مشکل فیبر نوری و در اراک مشکل پهنای باند داریم که این مسائل به هیچ وجه مربوط به گمرک نبوده است. درصدد هستیم تا پایداری و خدمات اینترنتی را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
وی اذعان داشت:شهرستان های اراک و ساوه جز ۱۰ گمرک برتر دنیا بوده و در بحث واردات رتبه بیستم کمرگ را در دنیا دارد. نداشتن هیچ گونه پرونده فساد مالی در هیچ یک از مراجع نظارتی برای این مجموعه از افتخارات ماست.
میراشرفی افزود: ما اعتقاد داریم وضعیت فعلی که باید از آن خارج شویم حمایت از تولید است و گمرک با قوی ترین بسته های حمایتی در خدمت تولید است.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی عنوان کرد: عمده صادرات گمرک ، محصولات پتروشیمی است که پس از آن صنایع فلزی مانند آلومینیوم ، معدن و کشاورزی صادر می شود.
میراشرفی افزود: هنگامی که سامانه امور گمرکی ایجاد شده انتظار درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی داشته بودیم که این میزان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید وبه درآمد استان کمک بزرگی شد. اکنون تراز تجارت به نفع صادرات مثبت شد و در این ۴ ماهه نخست سال جاری ۳۱۲ میلیون دلار صادرات در استان داشته ایم.
وی گفت: بیش از ۹۶ درصد کالاهای وارد شده در استان مواد اولیه و ماشین آلات تولید بوده و هر آنچه که وارد می شود در خدمت تولید است. روزانه قریب بر ۳ هزار تن صادرات کالا وجود دارد که رنگ گمرک را نمی بینند و از طریق سامانه های اینترنتی انجام می شوند.
میراشرفی اضافه کرد: جعل زمانی اتفاق می افتد که امور از طریق کاغذ انجام شود . از این رو پروانه ی کالاها ی گمرک را به صورت الکترونیکی ارائه می کنیم تا جعل را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: در بحث اتوماسیون به عنوان اولین متولی در کشور هستیم که آن را ایجاد نموده ایم. همچنین برای گمرکات کارشناسان مجازی در نظر گرفته ایم و کالاها در سامانه ها به یکی از کارشناسان مجازی ارسال می شود و این مساله کاهش تخلفات را به دنبال خواهد داشت.
میراشرفی راه موفقیت را قیاس میان خود و کشورهای دیگر دانست و بیان کرد: ما نباید خودمان را نسبت به قبل مقایسه کنیم بلکه مقایسه با دیگران موجب جهش خواهد شد . درست است که صادرات ما نسبت به وارداتمان در سال گذشته پیشی گرفته است اما باید این قیاس را نسبت به کشورهای دیگر هم انجام داد و بببینیم که تجارت در دنیا چقدر است.
وی افزود: چین به عنوان اولین صادر کننده جهان ۲ هزار و یازده میلیارد دلار درسال صادرات دارد اما ایران برای این موضوع رتبه چهل و دوم را در دنیا به خود اختصاص داده که نیمی از صادراتش نفتی است.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از تولیدات ناخالص دنیا صادر می شود اما عمده صادرات ما محولات نفتی بوده که این مساله نشانگر فاصله زیاد ما با توسعه یافتگی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713008
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.