رضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری بابت صادرات 683 هزار قطعه ماهی زینتی، یک میلیون و 400 هزار گل شاخه بریده و 200 هزار درخچه زینتی، 14 هزار متر مربع سنگ نما و یک هزار تن مواد شیمیایی است.
وی بیان کرد: ارزش گل و گیاهان زینتی صادراتی از محلات در این مدت 2 میلیون و 250 هزار دلار، ماهی زینتی 204 هزار دلار، سنگ نما 560 هزار دلار و مواد شیمایی یک میلیون دلار است.
ملکی بیان کرد: محموله های صادراتی این شهرستان امسال به عراق، رومانی، ایتالیا، ترکیه، دوبی، بلغارستان، هندوستان، روسیه و قزاقستان ارسال شده است.
رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات گفت: با آغاز برداشت بید قرمز و صادرات آن پیش بینی می‌شود در نیمه دوم امسال صادرات در محلات روند رو به رشدی داشته باشد.
ملکی گفت: عمده سنگ نما صادراتی از محلات تراورتن است که به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
وی افزود: 70 معدن فعال در محلات وجود دارد و ذخیره قطعی این معادن 30 میلیون تن سنگ است و سالانه 2 میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود.
ملکی ادامه داد: بیش از 2 درصد سنگ جهان و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در این شهرستان تولید می‌شود.
وی بیان کرد: 280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه را برعهده دارند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت:از 990 هکتار اراضی زیر کشت گل و گیان استان مرکزی حدود 90 درصد در محلات است.
18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران محسوب می شود و دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.