رضا ملکی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری به دلیل بازاریابی و صادرات بید قرمز در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد دارد.
وی بیان کرد: محصولات صادر شده این شهرستان شامل 33 هزار متر مربع سنگ نما، 800 هزار اصله گل و گیاهان زینتی و 500 هزار قطعه ماهی زینتی است.
وی گفت: محموله های صادراتی این شهرستان به کشورهای قزاقستان، عمان، افغانستان، عراق امارات متحده عربی صادر شده است.
رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات گفت: عمده سنگ صادراتی این شهرستان تراورتن است که به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
وی افزود: محلات 70 معدن فعال دارد و ذخیره قطعی این معادن 30 میلیون تن سنگ است که سالانه 2 میلیون تن سنگ از این معادن برداشت می شود.
ملکی بیان کرد: 280 واحد فرآوری سنگ با ظرفیت 18 میلیون متر مربع در محلات فعال است که سنگ استخراجی از معادن را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می کند.
به گزارش ایرنا، ملکی گفت: محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
وی افزود: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی 990 هکتار است که 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به شهرستان محلات است.
ملکی خاطرنشان کرد: محلات قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است و این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی در فاصله 105 کیلومتری اراک قطب تولید سنگ نما،ماهی و گل و گیاه زینتی کشور است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.