به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه برازجان افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بخش عمده کالاهای غیرنفتی صادر شده به خارج کشور در این مدت شامل فراورده های پتروشیمی و میعانات گازی است.
حسینی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود هشت هزار واحد صنفی با آمار بالای اشتغال زایی برای 20هزار نفر گفت: برگزاری همایش تبیین فرصت های سرمایه گذاری در هر شهرستان برای تعیین و معرفی فرصت ها به سرمایه گذار در دستور کار است.
وی بیان کرد: بدلیل وجود بخش عمده معادن استان بوشهر در دشتستان یکی از سه پهنه اکتشاف معدن در این استان با تاکید و پیگیری ویژه استاندار در دشتستان انجام خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در باره پتروشیمی دشتستان گفت: زمین این پروژه مشخص شده که مراحل تغییر کاربری و انجام استعلامات لازم از محیط زیست، امور آب و دستگاههای دیگر در دست اجراست.
امام جمعه برازجان گفت: با توجه به اینکه دشمن قصد ضربه زدن به همه حوزه های کشور را دارد تا راهی به کشور باز کند یکی از حربه های آنها استفاده از اقتصاد است.
حجت الاسلام حسن مصلح افزود: آنها در حربه اقتصادی با تحریم ها قصد فلج کردن ایران را داشتند در حالی که ایران امروز در جهان بعنوان یک کشور کارآمد و الگوی سایر ملت ها در همه عرصه ها خود را نشان داده است.
وی اضافه کرد: دشتستان به لحاظ ظرفیت بالای کشاورزی باید همه برنامه ریزیها و تصمیم گیریها بر پایه و مبنای کشاورزی باشد.
امام جمعه برازجان اظهار کرد: بازاریابی، صنایع تبدیلی و هماهنگ و متعادل کردن عرضه و تقاضا در حوزه کشاورزی بخش عمده مشکل درآمدزایی و اشتغال این شهرستان را برطرف خواهد کرد.
مصلح افزود: روابط و تعامل بازرگانی با کشورهای همسایه و مصرف کننده محصولات صیفی و جالیزی و هموار کردن زمینه صادرات نیز بسیار مهم است.
وی همچنین خواستار بررسی و حل مشکل کارخانه های تعطیل در شهرک صنعتی برازجان، بلاتکلیفی و طولانی شدن پروژه پتروشیمی دشتستان و برخورد جدی با واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف در این شهرستان شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و مسئولان شهرستان دشتستان از 2کارگاه فرش دستباف و کارگاههای باطری سازی و پخت نان و کیک و کلوچه در برازجان بازدید کردند.
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان یکی از قطب های صنعتی استان بوشهر است.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظرخواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.