ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شامگاه شنبه با حضور اسدالله درویش امیری استاندار زنجان و ارسلان فتحی پور مدیرعامل جدید شرکت ایران ترانسفو به گونه ای متفاوت آغاز شد.
ورود ارسلان فتحی پور، سبب شد تا خلاف رویه سابق ستاد تسهیل، این بار جلسه با محوریت یک واحد صنعتی با مشکلات انبوه به نام شرکت ایران ترانسفو آغاز شود و تک تک موانع پیش روی آن به بوته بررسی و کنکاش گذاشته شود.
شرکت ایران ترانسفو که در ابتدای سال جاری با مشکل اعتراض کارگران به مدیریت جدید مواجه بود، این بار با روی کار آمدن مدیری که سابقه ریاست کمیسیون تلفیق بودجه را برای 2 دوره در کارنامه خود ثبت کرده است، بناست با شتاب بیشتری موانع تولید را یکی پس از دیگری برطرف کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به سابقه راه اندازی شرکت ایران ترانسفو در سال 1345 با لیسانس شرکت زیمنس آلمان اشاره کرد و از تولید ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت به ترتیب در سال های 1366 و 1370 خبر داد و آن را بزرگترین شرکت تولید کننده ترانسفورماتور در خاورمیانه برشمرد.
ناصر فغفوری پیشنهاد این شرکت برای رفع مشکلات مالی را تهاتر بدهی با مطالبات آن از دولت برشمرد و لازمه آن را همکاری دستگاه های مربوطه اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو به حمایت همه جانبه دولت از صنایع و واحدهای تولیدی برای حل مشکلات این بخش اشاره کرد و واردات ترانسفورماتورهای خارجی بی کیفیت به کشور را مانعی برای فروش محصولات این شرکت برشمرد.
فتحی پور که ید بیضایی در رفع مشکلات اقتصادی دارد و به خوبی به وضعیت اقتصادی فعلی کشور مشرف است، از پرداخت ماهانه 180 میلیارد ریال سود بانکی از سوی این شرکت خبر داد و تداوم این رویه را زمینه ساز خارج شدن تولید ایران ترانسفو از داشتن توجیه اقتصادی اعلام کرد.
وی مشکل دیگر این شرکت را بدهی های گمرکی اعلام کرد که مانع از ورود سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری یک شرکت خارجی برای مشارکت با ایران ترانسفو شده است و خواستار تقسیط این بدهی یا استمهال آن شد.
فتحی پور ورود این شریک خارجی برای مشارکت با ایران ترانسفو را زمینه ساز افزایش ظرفیت تولید این شرکت به بیش از 80 درصد اعلام کرد و آن را نقطه امیدی برای خارج شدن این شرکت از مشکلات اقتصادی گریبانگیر دانست.
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو رقم مبلغ بدهی این شرکت به دولت را 9 هزار و 500 میلیارد ریال و طلب آن را هشت هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و پرداخت بخشی از طلب دولتی را زمینه ساز رفع قسمتی از مشکلات این شرکت برشمرد.
وی رقم کل مالیات تعیین شده برای این شرکت را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار استمهال آن شد.
پس از فتحی پور این استاندار زنجان بود که تریبون را در اختیار بگیرد تا با شناختی که از فتحی پور دارد، بگوید: زمانی که مدیری در سطح ملی شناخته شده است، می تواند آسانتر و بهتر مشکلات خود را در سطح ملی مطرح و پیگیری کند و به حتم مشکلات ایران ترانسفو با حضور فتحی پور که سابقه 2 دوره ریاست کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و همکاری همه جانبه با دولتمردان را دارد، سریعتر مرتفع می شود.
اسدالله درویش امیری شرکت ایران ترانسفو را زمینه ساز اشتغال نزدیک به 10هزار نفر اعلام و بر لزوم افزایش کیفیت تولیدات این شرکت برای رقابت با کالاهای وارداتی تاکید کرد.
وی بابیان اینکه هم اکنون مجموعه واحدهای این شرکت با متوسط ظرفیت 50 درصد فعالیت می کنند، پیگیری افزایش صادرات را یکی از بهترین راه های رفع مشکلات پیش روی این شرکت و زمینه ساز افزایش ظرفیت آن اعلام کرد.
درویش امیری پرداخت ماهانه سود 180 میلیارد ریالی را معادل سالانه 2 هزار و 160 میلیارد ریال سرمایه ای دانست که از دست شرکت خارج می شود و آن را نزدیک مبلغی خواند که تا کنون استان برای بهبود فعالیت اقتصادی 270 واحد تولیدی پرداخت کرده است.
در این میان میر حیدر رضوی مدیرکل امور مالیاتی هم اعلام کرد که نهایت همکاری را با شرکت ایران ترانسفو دارد و از دریافت چک پنج میلیارد و 400 میلیون ریالی برای یکی از اقساط مالیاتی این شرکت خبر داد.
مدیرکل تامین اجتماعی هم از صدور هفتگی مفاصا حساب ایران ترانسفو بدون دریافت هیچ وجهی خبر داد و مجموع بدهی این شرکت به بیمه را یک میلیارد و 800 میلیون ریال که تقسیط شده است، اعلام کرد.
مسعود علیاری افزود: یک میلیارد و 800 میلیون ریال بدهی این شرکت بابت واریز مستمری چهار درصد کارگرانی که بازنشست شده اند، بود و از سوی دیگر با قانون جدیدی که هشت دی سال جاری به تصویب دولت رسید، واحدهای فعال می توانند بدهی خود به بیمه را تقسیط کنند.
فتحی پور بار دیگر تریبون را در اختیار گرفت و از ارتقای کیفیت ترانسفورماتورهای تولیدی این شرکت نسبت به سال های نخست خبر داد و اضافه کرد: این موضوع افزایش کیفیت به تایید شرکت زیمنس رسیده و حتی این شرکت کیفیت تولیدات ایران ترانسفو را بالاتر از کیفیت ترانسفورماتورهای خود اعلام کرده است.
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو به وجود پول های بلوکه شده این شرکت در بانک های ایرانی به علت وجود بدهی خبر داد و خواستار آزاد سازی این اعتبارها به منظور رفع بخشی از مشکلات شرکت و پرداخت قسمتی از بدهی آن شد.
وی با بیان اینکه تمام مواد اولیه این شرکت وارداتی است، تصریح کرد: به علت همین بسته بودن برخی حساب ها، شرکت توانایی خرید ارز مبادلاتی برای واردات مواد اولیه را ندارد در حالی که ایران ترانسفو یکی از واردکنندگان چند میلیون یورویی استان زنجان محسوب می شود.
استاندار زنجان پس از شنیدن تمام مطالبات مدیرعامل ایران ترانسفو، دفاعیه های مدیران بخش بیمه، صنعت، معدن و تجارت و امور مالیاتی، اعلام کرد: با تهیه گزارش مفصلی از صورت های مالی و مطالبات ایران ترانسفو موضوع در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.