حبیب الله ساداتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که ثبت نام و اعزام زمستانه به عتبات عالیات تا 24 اسفند ادامه می یابد.
وی افزود : 220 مرکز و دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از سازمان حج زیارت در سراسر استان مازندران از داوطلبان عزیمت به این سفر معنوی ثبت نام می کنند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که همزمان با آغاز ثبت نام ، اعزام زائران به عتبات عالیات هم شروع می شود .
وی افزود : هفت پرواز در هفته برای اعزام زائران به عراق اختصاص داده شده است که توان جا به جایی حدود 6 هزار نفر را در ماه دارد .
** نحوه ثبت نام
مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که مشتاقان زیارت عتبات عالیات می توانند به 2 روش ؛ مراجعه مستقیم به دفاتر مسافرتی مجاز و یا از طریق مراجعه به سامانه atabatorg.haj.ir ثبت نام کنند .
وی توضیح داد : افرادی که قصد ثبت نام از طریق سامانه را دارند فقط کافیست در منزل خود رایانه و اینترنت داشته باشند تا تمامی مراحل ثبت نام را خودشان انجام دهند .
** مردم به دفاتر و تورهای غیرمجاز مراجعه نکنند
مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین به مشتاقان زیارت عتبات عالیات هشدار داد که فقط در دفاتر و تورهای مسافرتی مجاز ثبت نام کنند.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر شخصی غیر مجاز برای ثبت نام زائران ، گفت : سازمان حج و زیارت هیچ گونه مسئولیتی در قبال زائران ثبت نام شده در این دفاتر و تورهای غیر مجاز ندارد و عواقب آن بر دوش خود زائران خواهد بود .
ساداتی گفت : اعزام زائر از طریق دفاتر و تورهای غیر مجاز نوعی قاچاق انسان است و پیگیرد قانونی دارد .
وی توضیح داد : متاسفانه برخی از مردم به بهانه این که عزیمت به عتبات عالیات با تورها و دفاتر غیرمجاز ارزان تر است ، با افراد سودجو همراه می شوند در حالی که ارزان بودن عزیمت از این طریق به خاطر بی کیفیت بودن خدماتی است که این مراکز ارائه می دهند.
** تکذیب گران شدن سفر به عتبات
مدیرکل حج و زیارت مازندران گران شدن سفر به عتبات عالیات را تکذیب کرد و گفت که این سازمان هیچ گونه افزایشی در قیمت گذاری تشرف به عتبات نداشته است .
وی افزود : افزایش قیمت ها مربوط به افزایش نرخ دلار است به این معنی که در دوره ثبت نام با کاهش و افزایش نرخ دلار ، قیمت به صورت سیستمی در سامانه عتبات عالیات تغییر خواهد کرد .
بر اساس آمارهای رسمی از ابتدای امسال تا پایان آبان بیش از 30 هزار و 500 نفر از طریق سازمان حج و زیارت مازندران به عتبات عالیات اعزام شدند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.