به گزارش ایرنا، «محمود نعمتی» روز چهارشنبه در نشست تخصصی ماشین سازی اراک در گروه های تولیدی دیگ های بخار و متالورژی در شهرک صنعتی شماره یک اراک، افزود: این میزان تسهیلات در قالب سایت بهین یاب در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار داده می شود.
وی اظهار داشت: تسهیلات مذکور با هدف کمک اضطراری به واحدهای بزرگ صنعتی استان با توجه به شرایط اقتصادی موجود ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی توضیح داد: هدف این است که در شرایط اقتصادی کنونی تهدیدها به فرصت تبدیل شود و با مدیریت مناسب و کمترین زیان از این مرحله گذر شود.
نعمتی گفت: واحدهای صنعتی بزرگ استان می توانند نیازها و مواد اولیه صنایع زیردستی و مکمل را تامین و از آسیب به صنایع کوچک جلوگیری کنند.
وی افزود: مجموعه مدیریتی استان کوشیده است تا با رایزنی، پیگیری و اقدامات به موقع از بروز مشکلات در واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک جلوگیری کند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: وضعیت فعلی صنایع استان از جمله آذرآب، واگن سازی و هپکو با تلاش مدیریت استان مطلوب است و روند تولیددر کارگاه های این صنایع مطلوب ارزیابی می شود.
عضو هیات مدیره ماشین سازی اراک نیز گفت: شرایط اقتصادی کنونی میدان مبارزه ای است که باید با مدیریت و دراین آسیب هایش را به حداقل رساند.
«سعید میثمی» افزود: نوسان نرخ ارز، کمبود مواد اولیه، تحریم ها و قوانین دست و پاگیر از موضوعاتی است که صنایع کشور امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند و غلبه بر این چالش ها به همگرایی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.
وی اظهار داشت: ماشین سازی اراک برای عمل به تعهدات کاری نیاز دارد که به کمبود نقدینگی غلبه کند.
عضو هیات مدیره ماشین سازی اراک گفت: این واحد مادر تخصصی در 2 دهه فعالیت تلاش کرده است با برون سپاری به فعالیت تولیدی خود شتاب دهد.
در این برنامه نشست تخصصی مدیران گروه های تولیدی دیگ بخار و متالورژی به صورت مجزا برای شرکت کنندگان برگزار شد.
شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) در سال 1346در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس شد و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.
این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله های سنگین فلزی، انواع پل، دکل ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.