به گزارش ایرنا، سعید فرخی روز شنبه در نشست شورای راهبری مبادلات پیمانکاری فرعی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش حیاتی در توسعه اقتصاد و رونق بخشیدن به کسب‌ و ‌کار استان دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط به واسطه هزینه کمتر و بازدهی زودتر نسبت به صنایع بزرگ و مادر تخصصی در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته و بخش قابل توجهی از موفقیت کشورهای پیشرفته، توسعه و حمایت از صنایع کوچک است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار کرد: در یک دوره شرکت ماشین سازی توانست شرکت های متعددی را به عنوان زیر مجموعه و زنجیره مرتبط تولید به خود تعریف و طراحی کند که به این واسطهکارسازی موثری در منطقه ایجاد شدو فرصت های شغلی در شرکت های کوچک بسیاری فراهم آمد.
وی ادامه داد: انعطاف‌پذیری صنایع کوچک در مقابل نوسانات اقتصادی، سلایق متغیر بازار، تنوع تولید و تغییر محصول تولیدی در حداقل زمان بخشی از خصوصیات شرکت های کوچک و متوسط است که باید برای صنعتگران و کسانی که قصد ورود به وادی صنعت را دارند تشریح و تبیین شود.
فرخی، خوشه بندی صنایع استان را الگویی بسیار ارزشمند در راستای توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: تولید انبوه و جذب بازارهای خارجی بخشی از ویژگی های این الگوی جهانی است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.