مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: ۱۱۶ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال تسهیلات در سال جاری توسط این استان به متقاضیان پرداخت شد.

احسان مهدوی روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: این منابع مالی در قالب تسهیلات ازدواج، اشتغال، پرداخت‌های ضروری و سپرده گذاری به متقاضیان استان مرکزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۵۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال از سهم کل تسهیلات پرداخت شده در قالب تسهیلات سپرده گذاری و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان استان مرکزی پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار و توسعه مناطق روستایی و ۳۴ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در نواحی شهری این استان پرداخت شده است.

مهدوی گفت: ۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات ضروری نامه‌های مردمی به ریاست جمهوری به استان مرکزیو یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات ضروری در قالب تفاهم نامه با سایر دستگاه‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه این صندوق با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی، ۴۹۰ میلیون ریال تسهیلات پرداختی در سال جاری در قالب هفت فقره تسهیلات به هنرجویان و هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده است.

۴۳۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تسهیلات در سال گذشته به سه هزار و ۵۵۹ متقاضی در استان مرکزی پرداخت شده است.

از میزان کل تسهیلات پرداخت شده ۴۷۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در زمینه خود اشتغالی، ۹۵ فقره تسهیلات به مبلغ پنج میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در زمینه مشاغل خانگی و ۱۱۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات کارفرمایی پرداخت شده است.

استان مرکزی با بیش از سه هزار واحد صنعتی، به عنوان قطب چهارم صنعت ایران و دومین قطب صنایع مادرتخصصی کشور مطرح است و به لحاظ تنوع در تولید در رتبه اول کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.