به گزارش ایرنا، مصطفی آمره روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از ابتدای فعالیت شرکت شهرک ها در استان مرکزی تا پایان سال 1391 یک هزار و 281 واحد صنعتی در این شهرک ها به بهره برداری رسید.
وی سرمایه گذاری در شرکت شهرک های این استان از سال 1367 تا پایان سال 1391 را 17 هزار و 749 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 16 هزار و 597 میلیارد ریال در شهرک های صنعتی این استان سرمایه گذاری شده است که نسبت به سرمایه گذاری آغازین تا کنون، 94 درصد رشد دارد.
وی اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 604 هکتار زمین به سرمایه گذاران صنعتی واگذار شده است در صورتی که از ابتدای فعالیت شرکت شهرک ها تا پایان دولت دهم، یک هزار و 196 هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شده که این مهم نیز با 51 رشد همراه است.
آمره میزان اشتغالزایی واحدهای تولیدی شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی را از آغاز فعالیت تا پایان دولت دهم را 26 هزار و 646 فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: در چهار ساله فعالیت دولت تدبیر و امید چهار هزار و 252 فرصت شغلی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شد.
وی با بیان اینکه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در دولت یازدهم در استان مرکزی ایجاد شد، بیان کرد: این در حالی است که از سال 1367 تا پایان دولت دهم، 28 شرکت و ناحیه صنعتی در این استان ایجاد شده بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: حمایت از پایان نامه های تحصیلی نیز یکی از محورهای فعالیت این نهاد صنعتی است که در چهار سال فعالیت دولت یازدهم 14 پایان نامه مورد حمایت قرار گرفت.
وی یادآوری کرد: انعقاد بیش از 840 میلیارد ریال قرارداد عمرانی در راستای تکمیل زیرساخت های شهرک های استان از قبیل تامین آب شرب به میزان 93 لیتر بر ثانیه، تامین برق به میزان 74 مگاوات، ایجاد 2 ایستگاه آتشنشانی، تکمیل سیستم فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه چهار شهرک، تامین گاز شش شهرک، ایجاد 235 هکتار فضای سبز و ساخت و بهسازی محورهای دسترسی از دیگر اقدامات شرکت شهرک های استان مرکزی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید است.
آمره اضافه کرد: فعال سازی کلینک صنعت، تقویت صندوق حمایت از صنایع کوچک، توسعه خدمات مشاوره ای و فنی واحدهای مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، راه اندازی و توسعه فن بازار منطقه ای استان با همکاری فن بازار ملی ایران و کسب رتبه نخست کشوری، اجرای طرح مطالعه فراگیر خوشه ها و شناسایی هشت خوشه صنعتی و شرکت مستمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی از دیگر توفیقات شهرک های صنعتی استان مرکزی در چهارسال فعالیت دولت یازدهم است.
33 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.