مسعود سعیدی روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی فرآیند تجاری سازی فناوری، افزود: عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، تغییر نکردن صنایع کوچک و متوسط نسبت به تغییرات روز دنیا که باید نوآوری در محصولات خود داشته باشند ازدیگر چالش ها دراین زمینه به شمار می رود.
وی ادامه داد: امروز علاوه بر دانشگاه صنعت هم برای رخ داد تجاری سازی تحقیقات مشکل دارد چرا که جوان های ما خیلی یاد نگرفتند گام های فنی را همزمان با گم های تجاری بردارند.
سعیدی گفت: برای توسعه یک ایده گام های تجاری همزمان با گام های فنی باید برداشته شود.
وی اضافه کرد: راهکاری مناسب برای تحقق این مهم آموزش نسل جوان برای کسب تنظیم کسب و کار است بطوریکه همزمان با آموزش های فنی و تکنولوژی باید آموزش های کسب و کار را نیز داشت.
سعیدی ادامه داد: اگرچه توجه به این نکته نیز ضروری است فردی که آموزش کسب و کار می دهد باید تجربه لازم را دراین زمینه داشته باشد.
در این کارگاه که با حضور معاون پژوهشی و کارآفرینی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) و 45 نفر از اعضای هیات علمی، مدیران و دانشجویان مرکز برگزار شد، مفاهیم تجاری سازی، آشنایی با ارزش گذاری ایده، شناسایی فرآیند ایده تا بازار فناوری، بررسی انواع مدل های فناوری و موانع و چالش های تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناورانه مورد بررسی قرار گرفت.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.