محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برگزار شد، افزود: رونق و توسعه صنایع کوچک دراین شرایط تحریمی گره گشای مشکلات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی بزرگی در کشور و استان البرز وجود دارد اما باید آنها هنرمندانه مدیریت کرد.

نجفی با بیان اینکه امروز مسئولان استان البرز با تمام توان و ظرفیت ها برای رفع مشکلات اقتصادی پای کار هستند، گفت: انتظار می رود با تلاش بیشتر بتوان گره های اقتصادی را گشود.

وی ضمن انتقاد از برخی سختگیری ها بر سر راه سرمایه گذاران و تولید کنندگان ، خاطرنشان کرد: معنا ندارد وقتی سرمایه گذار و تولید کننده پول خود را پرداخت کرده و جنس وارد گمرک شده اما با سختگیری امواجه شود.

نجفی بیان داشت: شرایط امروز سخت است اما با تدبیر، همدلی و همکاری می توان این شرایط را پشت سر گذاشت.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات، بحث صنایع مربوط به پتروشیمی و مشتقات آن در استان ها است اگر سهمیه استانی داده شود قول می دهیم که مدیریت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات صنعت در البرز، استانی نیست، گفت: هدف ما این است که واحدهای تولیدی صنعتی برای ادامه فعالیت و اشتغالزایی هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

جهانگیر شاهمرادی افزود: در برخورد با احتکار کوتاه نمی آئیم.

همچنین روز چهارشنبه، عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان شهرستان کرج با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

با اجر ای طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان برای بیش از ۵ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار انجام می شود که واحدهای تولیدی صنعتی جدید در آن استقرار می یابد.

اکنون ۶ هزار نفر در شهرک صنعتی بهارستان مشغول به فعالیت هستند که با راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی جدید شمار شاغلان این شهرک به بیش از ۱۱ هزار نفر می رسد.

شهرک صنعتی بهارستان در آینده نزدیک به خطوط ریلی نیز متصل می شود که نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی استان البرز دارد.

شهرک صنعتی بهارستان توسط بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده و هیچ بار مالی برای دولت ندارد.

اکنون ۱۱۴ واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان واقع در ۱۵ کیلومتری غرب کرج فعال است که با اجرای طرح توسعه این شهرک تعداد واحدهای صنعتی آن به ۲۰۰ واحد خواهد رسید.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1005180
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.