به گزارش خبرنگارایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی عصر روز چهارشنبه درآیین گرامی داشت روز محیط بان در ساری افزود: در سال گذشته با رویکرد دولت حدود 400 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات موتوری ، البسه و جلیقه محیط بانان اختصاص داده شد و تاکنون 50 درصد از این امکانات خریداری شد.
به گفته وی در سال گذشته یک هزار و 500 دستگاه جلیقه خریداری و در اختیار محیط بانان قرار داده شد.
محبت خانی با اشاره به اینکه تجهیزات موتوری ساخت چین که از سال گذشته در اختیار محیط بانان قرار گرفته، از رده خارج شد،
افزود: دلیل این مساله پایین بودن کیفیت خودرو و موتورسیکلت های چینی در مقایسه با مشابه آن چون پیکاپ بوده است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی محیط بانان برای فعالیت های خود از خودروهای از رده خارج گذشته که یک دهه قبل خریداری شد، استفاده می کنند، افزود: محیط بانان برای اجرای ماموریت های خود با کمبود تجهیزات خودرویی مواجه اند که نیاز به توجه بیشتر دارد.
** افزایش برخورد با متخلفان
محبت خانی گفت که در بهار سال جاری آمار برخورد با متخلفان محیط زیست به خصوص شکارچیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد بیشتر شد.
به گفته وی میزان کشفیات 17 درصد و پرونده متخلفان برای ارسال به دستگاه قضایی حدود 14 درصد بیشتر شد.
وی خاطرنشان کرد : این در حالیست که از سه سال گذشته تاکنون حق الکشف محیط بانان در سطح کشور پرداخت نشده است.
سرهنگ محبت خانی با اشاره به فعالیت محیط بانان در تامین امنیت کشور گفت که در سال گذشته حدود 4 هزار و 900 قبضه سلاح غیرمجاز از سوی این افراد کشف و دراختیار دستگاه های مرتبط قرار داده شد.
*** قرارگیری پرونده های محیط بانان در گروه نظامی
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت که با تایید فرماندهی نیروهای مسلح پرونده محیط بانان در همسنگ نیروهای نظامی در دادگاه های قضایی بررسی می شود.
وی اضافه کرد : از این پس باید پرونده های محیط بانان در دادسراهای نظامی و انتظامی رسیدگی شود تا حقوق این افراد تامین شود.
*** تغییر وضعیت استخدامی دغدغه محیط بانان
محبت خانی پایین بودن دستمزد محیط بانان را دغدغه اصلی پیشروی فعالیت این افراد دانست و گفت که حدود 30 درصد از محیط بانان کشور به صورت قراردادی با سازمان محیط زست همکاری دارند.
وی میانگین دریافتی این افراد را ماهانه 10 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و خواهان تغییر وضعیت محیط بانان در راستای افزایش دستمزدشان شد.
در سطح کشور 3200 محیط بان فعالیت دارند که حدود 10 درصد از این محیط بانان در مازندران هستند.
طبق آمار دایره فعالیت استاندارد هر محیط بان یک هزار هکتار است که این دایره فعالیت برای محیط بانان ایران برای هر 12 هزار هکتار اراضی حفاظتی است.
در مراسم امروز در ساری از چند محیط بان برتر استان مازندران تقدیر شد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.