حسین اجاقی روز چهارشنبه در حاشیه اردوی تیم ملی ووشو ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در پاسخ به این سوال که چرا سرمربی تیم چین، ووشوکاران ایرانی را قدرتی می داند نه تکنیکی؟ افزود: هر کشوری روی برخی از تاکتیک ها بیشتر تمرکز می کند اما ورزشکاران ایران در بازی های جاکارتا چینی ها را غافلگیر می کنند.
به گزارش ایرنا، ووشوکاران چینی در بازی های آسیایی و جهانی همواره در کنار ووشوکاران ایرانی صاحب بیشترین مدال های هستند.
وی در پاسخ به این سوال ایرنا که پیش بینی تیم ملی ووشو ایران برای کسب مدال در جدول نهایی مسابقات 2018جاکارتا چیست؟ افزود: تیم ملی ایران در این رقابت ها در 4 وزن قابلیت کسب مدال دارد و در دو وزن بانوان نیز شرایط کسب دو مدال وجود دارد.
اجاقی افزود: البته کسب مدال بستگی به قرعه و جدول مسابقات دارد ولی با همه اوصاف تیم ملی ووشو ایران در آمادگی کامل برای کسب مدال قرار دارد.
به گفته وی، حذف وزن مثبت 75 کیلوگرم در بازی های آسیایی جارکارتا کار را برای تیم ملی ایران سخت کرده است چرا که ایران در دوره های قبلی در این وزن همواره مدال می گرفت.
وی در خصوص پرداخت دستمزد به ووشوکاران تیم ملی نیز گفت: از سوی فدراسیون یک حقوق ثابت برای ورزشکاران مجرد و متاهل در نظر گرفته شده است تا روحیه ورزشکاران برای مسابقات جاکارتا آماده تر شوند.
اجاقی درباره این سوال که چرا حقوق ورزشکاران المپیکی از حقوق بازیکنان غیر المپیکی در اردوها بیشتر است؟ گفت: به دلیل اینکه شرایط برای ورزشکاران المپیکی متفاوت است و باید این سوال را مسوولان پاسخ بدهند.
سرمربی تیم ملی ووشو ایران درباره اینکه چرا تالو بیشتر از ساندا مدال می آورد؟ نیز به ایرنا گفت: واقعیت این است که تالو ظرافت بسیار دارد و اعمال نفوذ و سلیقه داور در آن زیاد است.
اجاقی اظهار داشت: به دلیل وجود سلیقه داور و اعمال نفوذ در این رشته ، کسب مدال در تاتو بسیار سخت است و وضعیت متری و اندازه مشخصی در آن وجود ندارد.
به گفته وی، اگر وضعیت تالو مانند ساندا قابل اندازه گیری باشد و قابل ارزیابی باشد و در این زمینه تالو مانند ساندا مدال آور می شود و در سالهای آینده این فاصله کمتر می شود چرا که در زمینه نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری زیادی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون استخدام قهرمانان ووشو در کشور رعایت شده است یا خیر ؟ نیز گفت:ورزشکاران جاهای مختلف اقدام کردند که به غیر از ورزش و جوانان در استانها ارگانها دیگر زیر بار استخدام ورزشکاران نرفته اند.
به گفته وی، تیم ملی ووشو ایران پس از اردوی تیم ملی در شهرکرد یک اردوی 12روزه را در تهران برگزار می کند.
به گزارش ایرنا، اردوی تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران تا 6 مردادماه به مدت 10 روز در شهرکرد ادامه دارد.
این اردو به منظور آمادگی برای رقابت در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی با حضور 8بازیکن و دو مربی اجرایی شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.