به گزارش خبرنگارایرنا، محمد اسلامی در همایش محیط بانان مازنی در ساری افزود : حدود یک هزار و 400 تن از زباله با افتتاح چند پروژه فراوری تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.
وی اضافه کرد : همچنین برای یک هزار و 200 تن از زباله های خانگی مذاکراتی اولیه برای فراوری با چند شرکت انجام شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان نیز تعیین تکلیف شود.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت: برای یک هزار تن زباله خانگی موجود در این استان نیز طرح راه اندازی 10 واحد کمپوست پیش بینی شد و اعتبار مورد نیاز برای آن نیز تامین شده است.
اسلامی ابراز امیدواری کرد حداکثر در دو تا سه سال آینده تمام زباله های خانگی این استان تعیین تکلیف و با فراوری از دورریزی آن در محیط زیست ممانعت شود.
وی چالش اصلی زباله در مازندران را علاوه بر ساکنان مربوط به مسافران دانست و گفت که تاکنون زباله در این استان صرفا دپو شد و اقدام اساسی برای فراوری صورت نگرفت و با طرح های جدید این معضل نیز مرتفع می شود.
*** فرهنگ سازی
استاندارمازندران گفت که بهره برداری از ظرفیت های زیست محیطی در این خطه شمال کشور بیش از میزان پیش بینی است و باید در بهره گیری از آن تجدید نظر شود.
اسلامی افزود : برای ماندگاری محیط زیست برای آیندگان در مازندران نیازمند فرهنگ سازی داریم و بدون مشارکت مردم طرح های زیست محیطی ما به نتیجه نخواهد رسید.
*** خالی بودن 23 درصد پست سازمانی محیط زیست
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که هم اکنون 23درصد از پست سازمانی محیط زیست در این استان خالی است.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این همایش افزود : با این وجود نیروهای این سازمان به خصوص محیط بانان توانستند با سخت کوشی این کمبودها را جبران کنند.
وی تاخیر در پرداخت حق ماموریت و اضافه کاری را چالش دیگری کارکنان محیط زیست و محیط بانان اعلام کرد و خواهان توجه به این حافظان محیط زیست شد.
مازندران با داشتن حدود 520 هزار هکتار اراضی حفاظتی حدود 300 محیط بان دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.