حسین مشتاقی یکی از 40 شهید مدافع حرم استان مازندران است. او با وجود این که بعد از چند سال صاحب فرزندان دوقلو شد ، اما این حس و علاقه شدید پدریش و رسیدن به آرزوی دیرینه ، مانعی برای انجام وظیفه و علائق دینی و اسلامیش نشد .
او حتی از شوق عزیمت به سوریه و جنگ با تکفیری ها ، آن زمانی که به او اطلاع دادند که قرعه اعزام به نامش افتاد ، در جواب سخنان مادرش که گفت ' حسین جان ، فرزندان کوچکت را چه کنیم ؟ ' بدون اینکه نگاهی به پشت سر که فرزندانش در آنجا بودن ، بیندازد ، تنها به این جمله اکتفا کرد که ' نازنین زهرا و امیرمهدی ' را بعد از خدا به شما سپردم .
سکینه صادقی ، مادر این شهید در توصیف روحیه آرامشبخش حسین ، نقبی به گذشته و لحظات تولدش می اندازد و می گوید : حسین زمان اذان صبح روز دوم اردیبهشت سال 1364 بدون این که هیچ دردی به من وارد کند به دنیا آمد و حتی کار به رفتن بیمارستان هم نکشید .
مادر این را می گوید تا عناصر زمان و مکان را به هم پیوند زده و در باره شهادت حسین نتیجه گیری کند . به اعتقاد او حسین همان گونه که بامداد یک روز اردیبهشتی و غیر منتظره به دنیا آمد ، همان گونه هم آرام و بی صدا و یکباره در یک روز اردیبهشتی رفت و این نتیجه را در دو جمله شفاف سازی می کند : برای آمدن زود آمد و برای رفتن هم عجله داشت ' .
حسین مشتاقی در زمان شهادتش در تاریخ 16 اردیبهشت 1395 تنها 31 بهار عمرش را دیده بود .
صادقی به خاطر عهدی که با خدا بسته بود تمام فرزندانش را نذر امام زمان (عج ) کرد تا سربازان این امام همام باشند .
وی که بجز حسین ، 2 پسر دیگر هم دارد ، گفت : همواره به فرزندانم توصیه می کردم که رفتار و کردارشان به گونه ای باشد تا وقتی امام زمان را دیدند ، شرمنده اش نباشند .
این مادر شهید از حسین که فرزند دومش بود با عنوان ' فرزند خلف ' خود نام می برد ، چرا که با پشت پا زدن به تمامی علائق دنیوی و پا گذاشتن در مسیر ارزش های اسلامی و دینی حتی از 2 فرزند دوقلوی تازه به دنیا آمده اش می گذرد و آنها را به مادر می سپارد و به میدان جنگ با تکفیری ها می رود .
مادر شهید مشتاقی اضافه کرد : تمامی تعالیم دینی و اسلامی که من و همسرم به حسین یاد دادیم در تمام وجودش ریشه دوانده بود که بدین گونه او را مشتاق شهادت کرد .
وی افزود : وقتی بعد از مدت ها پیگیری برای حضورش در میدان نبرد با تکفیری ها ، قرعه این حضور به نامش افتاد برق چشمانش و گونه سرخگونش هیچوقت از یادم نمی رود .
صادقی ادامه داد : فرزندم آن چنان مشتاق رفتن و خدمت در راه اسلام بود که حتی اصرار من و پدرش برای ماندنش به خاطر 2 فرزند خردسالش که تنها یک سال داشتند ، نیز تاثیری نداشت .
او یکی از ویژگی های فرزندش را داشتن فکری باز و روی گشاده در رفتار با مردم برشمرد و افزود : دیدگاه غالب جامعه نسبت به افراد سپاهی این است که آنها را افرادی با فکر بسته ، متعصب و یا نامرتب از نظر ظاهر و لباس پوشیدن ، می دانند در حالی که حسین عطر زدن ، تراشیدن صورت و کوتاه کردن ریش را به عنوان کار همیشه خود قبل خروج از خانه انجام می داد .
وی گفت : حسین جذب همه افراد حتی با ظاهر نه چندان شایسته از نظر حجاب را همواره مورد تاکید قرار می داد به طوری که کسی به خاطر حجاب نصف و نیمه از میان جمع کنار گذاشته نمی شد.
صادقی که تمام لحظات مهم حیات و پس از شهادت فرزندش را گره خورده با روزهای دینی و مذهبی توصیف کرد ، افزود : تولدش با سوم شعبان سالروز ولات امام حسین (ع) ، شهادتش همزمان با عید مبعث و روز برگشت پیکرش نیز با میلاد امام حسن مجتبی (ع ) همزمان بود .
حسین مشتاقی اولین بار در آبان 1394 به سوریه اعزام شد و بعد از 50 روز به میهن بازگشت و بار دوم 14 فروردین 1395 برای نبرد با تکفیری ها به سوریه رفت .
او 16 اردیبهشت 1395 در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید .
عبدالرحیم فیروزآبادی ، ابراهیم عشریه ، محمد تقی سالخورده ، حسین مشتاقی ، سعید کمالی پنج شهید سرافراز مدافع حرم از شهرستان نکا هستند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.