به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله عبدالکریم فرحانی روز چهارشنبه در آئین تکریم و تجلیل از هیات های مذهبی ذاکرین اهل بیت علیه السلام و مداحان بخش الوار گرمسیری در مسجد شهر حسینیه افزود:رویدادهای آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران پس از آن و همچنین دوران پرافتخار دفاع مقدس نشات گرفته از مکتب عاشورا بوده است.
وی بیان کرد:امروز نیز علیرغم تمام توطئه ها وبرنامه های شوم دشمنان اسلام این فرهنگ غنی عاشورا عامل حفظ ارزش های دینی و نظام اسلامی شده است.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: عشق و اعتقاد مردم مسلمان ایران اسلامی به حضرت سیدالشهدا علیه السلام همواره مایه افتخار است و باید همه برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ عاشورایی تلاش کنیم.
آیت الله فرحانی با بیان اینکه در سایه چنین اعتقادی در دوران دفاع مقدس مردم جانانه جنگیدند تا یک وجب از خاک میهن اسلامی را ندهند ،خاطرنشان کرد:چنین اعتقادی به اهل بیت (ع) سرمایه ارزشمند جامعه اسلامی است و هیچ دشمنی نمی تواند چنین اعتقادی را از مردم بگیرد.
وی با تقدیر از تلاش مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) تاکید کرد:تبیین واقعیت های قیام عاشورا برای نسل های جدید به منظور آگاهی بخشی به این نسل ها ضرورت دارد.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:مردم خداجوی اندیمشک همواره پشتیبان واقعی برنامه های فرهنگی و معنوی شهرستان و ایام دهه محرم هستند.
پیمان جهانگیری افزود:برای ایام دهه محرم برنامه ریزی خوبی در راستای رفاه حال مردم سوگوار حسینی و هیات های عزادار در شهرستان انجام شد و شاهد حماسه حضور سرشار از اعتقاد مردم اندیمشک در برنامه های روز عاشورا و تاسوعا بودیم.
وی گفت:اجرای فاز نخست پارک بزرگ شهدای 4 آذر کمک بزرگی به مردم عزادار و هیات های مذهبی بود که رضایتمندی مردم را برای تسهیل تردد به همراه داشت.
جهانگیری اظهار کرد:توزیع 10 هزار پرس غذای نذری با کمک خیرین شهرستان نیز در یوم العباس به خوبی انجام شد تا جلوه دیگری از فرهنگ نیکوکاری در شهرستان نمایش داده و نهادینه شود.
در این آئین از جمعی از مداحان و ذاکرین اهل بیت علیه السلام تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین ساختمان آتش نشانی شهرداری حسینیه با اعتبار 6 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع با حضور آیت الله فرحانی افتتاح شد.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد.
7281/6068
خبرنگار :زهرا دهقان **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.