به گزارش ایرنا، همایش متمرکز منطقه ای احلی من العسل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه دهخدا برگزار شدکه دانش آموزان در آن با سردادن ندای لبیک یا حسین بار دیگر با امام، شهدا و شهید محسن حججی پیمان دینی، انقلابی و ملی بستند.
در این آیین، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: هرساله به مناسبت ماه محرم ویژه برنامه‌های خاصی در سراسر کشور به ویژه در مدارس برگزار می‌شود.
فرزاد شعبانی اظهار کرد: همایش بزرگ ' احلی من العسل ' یکی از ویژه برنامه‌های خاص ماه محرم است که در آن دانش آموزان به یاد نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) به سوگواری و عزاداری می پردازند.
وی خاطر نشان کرد: محوریت اصلی این همایش فداکاری، از جان‌گذشتگی و روح بلند حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ادامه به علت برگزاری این همایش با نام ' احلی من العسل ' پرداخت و یادآور شد: وقتی امام حسین (ع) عموی حضرت قاسم (ع) از ایشان پرسید: «شهادت را چگونه می‌بینی»، حضرت قاسم (ع) در پاسخ عمو فرمودند: «شهادت به اذن الهی و به امر امام برای من از عسل شیرین‌تر است».
شعبانی از تبیین نهضت عاشورا و معرفی شخصیت بلند حضرت قاسم (ع) به نوجوانان به عنوان مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عاشورایی یاد کرد و اضافه کرد: نوجوانان ما باید درس اخلاق، ادب و بزرگی را از حضرت قاسم (ع) یاد گرفته و آن را در زندگی خود به کار بگیرند.
حجت الاسلام مرتضی موحدی از مبلغین حوزه علمیه قم نیز در این همایش گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم در آموزش و تربیت است که فرزندان قیور و ایثارگری چون شهید حججی را تربیت کرده است.
وی با اشاره به حرکت خودجوش جوانان ایرانی در دفاع از حرم آل الله ، افزود: شهید محسن حججی فرزند ملت ایران است که با الگو گیری از فرهنگ عاشورایی راه شهادت را در دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی - انقلابی انتخاب کرد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در تبیین و تبلیغ چنین فرهنگ‌هایی بین نوجوانان و جوانان نقش موثری ایفا کند.
وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به ایمان، توصیه به صبر و توصیه به حق امر کرده و فرموده است: همه مردم بجز این گروه از خاسران هستند.
موحدی نماز خواندن، رعایت احکام شرعی، قرآن، ادامه دادن راه شهدا و احترام به بزرگترها را از عوامل موثر در سعادتمندی افراد در قیامت عنوان کرد و افزود: همه مردم به خصوص نوجوانان و جوانان باید با الگوگیری از جوانان اهل بیت (ع) راه درست را انتخاب و ادامه دهند.
وی با بیان اینکه حدود 36 هزار شهید دانش‌آموز در سراسر کشور وجود دارد، گفت: این عزیزان در ابتدای عمر خود رفتند و با ایثار جان خود امنیت و آرامش را برای امروز ما ایجاد کردند.
در این آیین دانش آموزان با تشکیل دسته های عزاداری به مناسبت شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند و اشک ماتم ریختند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.