مجید حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اجرای طرح نذر خون در کشور هر ساله به مناسبت ماه محرم و ایام سوگوارای سرور و سالار شهیدان، گفت: در استان سمنان نیز ساعت کاری پنج پایگاه شهرستان‌های مختلف به ویژه برای روزهای تاسوعا و عاشورا مشخص شده است.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان استان سمنان برنامه اهدا و نذر خون خود را فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند زیرا طرح نذر خون تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، گفت: به منظور مدیریت روند اهدای خون در کشور طرح نوبت‌دهی اینترنتی از طریق پایگاه سازمان انتقال خون ایجاد شده تا خونگیری از شهروندان بر اساس ظرفیت پایگاه‌ها انجام شود.
حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی، در روز تاسوعای حسینی پایگاه امام رضا(ع) و در روز عاشورا پایگاه 17 شهریور از ساعت هشت تا 12 کار خونگیری از مردم شهر سمنان را انجام می دهند.
وی ادامه داد: در پایگاه انتقال خون شاهرود در روز تاسوعا از ساعت هشت تا 12 و در روز عاشورا از ساعت هشت تا 11 و در پایگاه گرمسار در روز تاسوعا از ساعت هشت تا 12 کار خونگیری از مردم انجام می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به برگزاری آئین ویژه در شهرستان دامغان در روز یازدهم محرم، گفت: بر همین اساس، روند خونگیری از شهروندان در پایگاه انتقال خون دامغان در روز تاسوعا و روز یازدهم محرم از ساعت هشت تا 12 برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح شبکه ملی خون رسانی از سوی سازمان انتقال خون، اضافه کرد: در قالب این طرح تهیه و توزیع فرآورده های خونی از هر نقطه از کشور به نقاطی که نیازمند دریافت خون وجود دارداز طریق تهران به خاطر دسترسی پروازی به نقاط مختلف میسر می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: در این طرح کشور در 9 منطقه تعریف شده و سمنان در منطقه استان های تهران، مرکزی، قم، قزوین و البرز قرار دارد.
استان سمنان در شاخص تعداد اهداکنندگان مستمر نسبت به جمعیت و شاخص های کیفیت و سلامت خون اهدایی رتبه برتر کشور است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.