دکتر وحید مثمر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون همزمان با ایام محرم برای ادای نذر، افزود: دو پایگاه انتقال خون در تبریز (پایگاه مقابل مسجد کبود و چهار راه آخونی) و دو پایگاه در میانه و مراغه در این ایام آماده ارایه خدمات هستند.
وی بر لزوم همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون تاکید کرد و گفت: خون گیری بانوان در روزهای یاد شده در پایگاه مسجد کبود تبریز ممکن خواهد بود.
مثمر با اشاره به ازدحام مراجعه مردم عزادار به مراکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا از شهروندان خواست به طرح بزرگ نذر خون پیوسته و نذر خود را در بازه زمانی اول محرم تا اربعین حسینی ادا کنند.
وی گفت: طرح بزرگ نذر خون با شعار 'نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه' و با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.
مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه امکان نگهداری فاکتورهای خونی بیش از یک ماه وجود ندارد، از علاقمندان به اهدای خون خواست در طول سال نسبت به این عمل خداپسندانه اقدام کنند.
آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت دارای 5 پایگاه انتقال خون در شهرهای تبریز، میانه و مراغه است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.