به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور روز دوشنبه در همایش مداحان شهرستان سیرجان که در محل هیات علی اکبر (ع) این شهر برگزار شد افزود: 80 درصد مردم استان در مراسم مذهبی که توسط هیات ها برگزار می شود، حضور دارند.
وی بیان کرد: ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) با شکوه خاص خود برگزار می شود و برای هماهنگی بیشتر گردهمایی هیات های مذهبی را در سیرجان و شهرستان ها برگزار کردیم و این گردهمایی ها در راستای برنامه های مراسم مذهبی با شکوه بیشتر خواهد بود.
وی با اعلام اینکه رویکرد مراسم ایام فاطمیه شناخت شخصیت حضرت فاطمه زهرا است گفت: وحدت همه گروه ها و اقشار مختلف حول محور اهل بیت مدنظر است و امروز وحدت و همبستگی یک ضرورت است که فتنه های دشمنان را نقش بر آب می کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از هیات های مذهبی خواست در برنامه های خود هیچ گونه مزاحمتی برای مردم نداشته باشند و شئون اخلاقی را رعایت کنند تا در فضایی سالم همه ارزش های اسلامی رعایت شوند.
امام جمعه سیرجان هم در این همایش استفاده از مداحان و سخنرانان مورد تایید را اولویت کاری مسئولان هیات های مذهبی عنوان کرد و گفت: مطالبی که در مراسم گفته می شود بایستی براساس مقتل های صحیح و کتب معتبر باشد و نباید اجازه داد هر مطلب بدون سند در مراسم گفته شود.
حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای اسلامی سیرجان این شهر با توجه به دارابودن 250 هیات مذهبی به عنوان شهر دارالحسین نامگذاری شد.
وی اشاعه فرهنگ فاطمی را در این ایام از اولویت کاری هیات ها عنوان کرد و گفت: ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) بایستی همانند روز عاشورا برگزار شود.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.