معاون فرهنگی، پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام می گوید: دین اسلام دین منطق و به دور از خرافه پرستی است و پیامک هایی با این مضمون را کاملا نفی و افراد را از انتشار آنها منع می کند.
حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان های گذشته عده ای از افراد برای برآورده شدن حاجات خود به رسول خدا (ص) مراجعه می کردند و ایشان نیز اذکاری را با شرایط خاص به آنها تعلیم می داند مشروط بر اینکه آن شرایط به دور از خرافه پرستی و جهل و حالات روحی و اعتقادی خاص رعایت شود.
وی منشا انتشار این پیام ها را مغزهای بیمار دانست و گفت: این پیامک ها ساخته و پرداخته ذهن های بیمار و مغرض و دشمنان دین خدا برای سست کردن ایمان و اعتقادات افراد است که باعث دین گریزی و رواج خرافه پرستی و ضربه زدن به دین می شود.
حجت الاسلام رستمی یادآور شد: طبق بررسی سال های گذشته مشخص شد این پیامک ها از طریق افرادی برای تضعیف دین و سوء استفاده کردن از اعتقادات مردم و پرداخت پول به عده ای پول پرست ساخته و حمایت می شود که مردم باید آگاه باشند و فریب این جوسازی های دینی را نخورند.
معاون فرهنگی، پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: این افراد برای ضربه زدن به اسلام و دین از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و با انتشار این اکاذیب با هدف اسلام ستیزی و سست کردن اعتقادات مردم هر سال افراد بسیاری را از گردونه دین خارج می کنند.
وی این پیام ها را مغایر با قانون خداوند دانست و افراد را از انتشار و توجه به آنها منع و تاکید کرد: برای مبارزه با این خرافات باید از نشر این پیامک ها خودداری و در این راستا آگاهی های دینی و اعقتاد و باور مذهبی اقشار مختلف مردم از طریق روحانیون، اصحاب رسانه و گروه های مرجع که نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارند، موثر است.

** پیام های خرافی و دورغ با محتوای دینی با هدف ضربه زدن به دین اسلام ساخته و ترویج می شود
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام نیز معتقد است: انتشار و تبیلغ اینگونه پیام ها سابقه طولانی و مختص سال های اخیر نیست چرا که معاندین برای تضعیف اسلام از هر حربه ای استفاده می کنند به خصوص با توسعه فضای مجازی بهترین وسیله را برای اجرای افکار پلید خود پیدا کرده اند.
علی کریمی اظهار کرد: سازندگان این پیامک ها با هدف تضعیف دین، مهدویت و ارزش های اسلامی و انسانی منتشر می شوند و در لفافه بیانات بزرگان و مراجع را با خرافه پرستی و جهل ترکیب می کنند.
وی افزود: این پیام ها با منطق دین خرافه ستیز اسلام به دور و در تضاد است و هیچ عقل سلیمی این پیام های کفر آلود را نباید بپذیرد و رواج دهد چرا که عده ای از افراد سودجو و مخالف دین اسلام از اعتقادات مردم ساده دل برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.
کریمی تاکید کرد: وظیفه مبلغان دین و روحانیون که نقش مهمی در جهت دادن افکار مردم دارند همچنین اصحاب رسانه است که با روشنگری و بالا بردن اطلاعات مردم در این زمینه و شناسایی حامیان این پیام ها، آنها را از عواقب این سوء استفاده ها آگاه سازند.
وی با بیان اینکه مردم باید این پیام ها را با دیده خرافات و دورغ محض بنگرند، گفت: نشر این پیام ها چه در فضای مجازی چه به صورت زبانی و طرق مختلف نه تنها صواب ندارد بلکه عاملی برای تبلیغ خرافه پرستی، دین گریزی و تضعیف ایمان مردم است.
به گزارش ایرنا، مسولان فرهنگی، روحانیون و مبلغان دینی، ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها باید بطور مداوم با توجه به سرعت انتشار این اخبار و دست به دست شدن آنها از طرف مردم به طرق مختلف و مخرب بودن محتوای آنها برای باورهای دینی اقشار مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان، با شفاف گویی و آگاه سازی مانع از انتشار این پیام های دروغین در فضای جامعه شوند چون هدف این نوع پیام ها ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی مردم است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.