عسگری نیکزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نرخ شهریه تمامی مدارس غیر انتفاعی بر اساس استاندارد تعریف شده و مشخص است و والدین می توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش از جزئیات آن آگاه شوند .
وی ادامه داد: خانواده ها می توانند با مراجعه به سامانه مشارکت به آدرس www.mosharekatha.ir از آخرین نرخ مدارس غیر انتفاعی استان آگاهی یابند .
او تصریح کرد: تمامی شهریه مدارس غیر انتفاعی بر اساس مولفه و استانداردهایی مانند 'سطح آموزشی و پرورشی ، برنامه سال تحصیلی ، فعالیت های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، شرایط منطقه ای و نرخ تورم رسمی کشور' توسط شورای سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش تهیه و اجرا می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر مواردی هم وجود دارد مانند خدمات ویژه ، برنامه های جانبی و دیگر موارد که در صورت ایجاد اجبار برای والدین با گزارش به نهاد مذکور پیگیری خواهد شد.
نیکزاد همچنین با بیان اینکه مدیران موسس مدارس غیر دولتی هیچ گونه دخل و تصرفی در نرخ شهریه ندارند، تاکید کرد: هر مبلغی بیش از نرخ مصوب وزارت اموزش پرورش از والدین دریافت شود تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد .
وی گفت: قطعا بر مراحل ثبت نام و دریافت شهریه مدارس غیر انتفاعی نظارت می شود، اما خانواده ها و رسانه ها در این مسیر باید چشم بینا و ناظر آموزش و پرورش باشند و در صورت مشاهده تخلفات به این نهاد گزارش دهند.
**اخذ وجه برای مدارس دولتی ممنوع است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دریافت وجه به عنوان شهریه ثبت نام و یا هر عنوان دیگری، در هر مقطع تحصیلی ممنوع است و دریافت وجه اجباری پیگرد قانونی دارد.
نیکزاد با بیان اینکه نباید مشارکت در امور مدرسه را با دریافت اخذ وجه اجباری یکی دانست و افزود: والدین دانش آموزان فقط باید برای بیمه و کتاب هزینه پرداخت کنند و دیگر امکانات و خدمات مدارس دولتی کاملا رایگان می باشد.
وی تاکید کرد: توصیه آموزش و پرورش این است که خانواده ها با توجه به مسائل اقتصادی کشور و دولت، در مسائل مالی مدرسه برای اعتلای سطح آموزشی دانش آموزان مشارکت کنند تا باری از روی دوش دولت برداشته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از خانواده ها تقاضا می شود که در وضعیت کنونی اقتصادی و محدودیت های اعتباری ، مدارس را تنها نگذارند و مشارکت مالی در امور مدرسه را به عنوان نوعی سرمایه گذاری ببیند.
وی همچنین تاکید کرد که دریافت هزینه ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع بوده و مدیران مدارس و خانواده ها باید نسبت به این موضوع آگاه باشند .
در این جلسه همچنین اعلام شد تمامی مردم استان میتوانند از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 09399956645به صورت مستقیم با مدیرکل اموزش و پرورش در ارتباط باشند .
علاوه بر این اعلام شد که میز خدمت به زودی در تمامی ادارات آموزش و پرورش استان مازندران برای ارتباط مستقیم با مدیران آموزش و پرورش مستقر می شود .
استان مازندران بیش از 530 هزار دانش آموز دارد که امسال 23 هزار دانش آموز از این تعداد به دلیل پایان تحصیل در مدارس کم می شود و پیش بینی می شود حدود 40 هزار دانش آموز جدید وارد مقطع اول ابتدایی شوند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.