به گزارش خبرنگار ایرنا ، در روزهای گذشته یکی از کاربران فضای مجازی ، ویدئویی از کتاب جغرافیای پایه دهم آموزش متوسطه تهیه کرد که در آن شهرستان بابل به عنوان مرکز استان مازندران نمایش داده شده است ، حال آنکه مرکز استان مازندران شهرستان ساری است .
این ویدئو منجر به سر و صداهای بسیار در فضای مجازی شد و منجر به دامن زدن اختلافات این دو شهر بزرگ استان مازندران شد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازنران روز دوشنبه در این باره به ایرنا گفت : در تغییرات چاپ سال 96 کتاب درسی جغرافیای ایران ، که نام شهری غیر از مرکز استان (ساری) درج گردیده ، تغییرات و اصلاحات مذکور بدون نظرخواهی از کارشناسان مربوطه آموزش و پرورش مازندران صورت پذیرفته است.
سید علی قاسمی با بیان اینکه تمامی کتب درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تهیه و توزیع می شود ، افزود : در صفحات مورد شبهه افکار عمومی ، موضوعات مطرح شده در زمینه مراکز استان نبوده بلکه مربوط به مناطق جغرافیایی ، کانون های آبریز ایران و نقاط شهری بوده است .
وی با اشاره به اینکه این موضوع فقط در کتاب جغرافیای پایه دهم متوسطه رخ داده است ، تاکید کرد : در نقشه های دیگر این کتاب شهرستان ساری و موقعیت آن در صفحات مانند 36 ، 40 و 41 ، به عنوان مرکز استان مازندران درج شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : با توجه به پیگیری های مسئولان و مردم اطمینان داده می شود که موضوع از طریق مراجع ذیربط پیگیری و ضمن روشن شدن این شبهه ، نتیجه این اقدامات به افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد شد .
لازم به ذکراست که جغرافیای پایه دهم ، امسال با تغییراتی همراه بود و بخش های جدید به آن افزوده شده است .
استان مازندران به مرکزیت ساری دارای 58 شهر و حدود سه میلیون و 250 هزار جمعیت دارد و بنابر امارهای رسمی 530 هزار دانش اموز در مدارس این استان به تحصیل مشغول هستند.
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.