سید سعید آرام روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی کارشناسان پیشگیری و گروههای همیار سلامت روان مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : یک هزار و 700 نفر در این گروهها فعالیت دارند که کارهای لازم برای اطلاع رسانی به مردم را انجام می دهند .
وی ادامه داد : اعضای این گروهها به صورت مستقیم و غیر مستقیم با بهزیستی در ارتباط هستند و با در اختیار داشتن بروشورها ، کتاب ها و لوح های فشرده چگونگی مقابله با آسیب های اجتماعی را به جامعه آموزش می دهند .
مدیر کل بهزیستی مازندران از گروههای همیار سلامت روان به عنوان بازوان توانمند غیر دولتی در کنار این نهاد نام برد و افزود : بخش بیشتری از فعالیت در خصوص آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی در این زمینه را اعضای این گروهها انجام می دهند .
وی گفت : همچنین برای توسعه و مانور بیشتر فعالیت گروه های همیار سلامت در برخی مناطق استان پایگاه های ثابت راه اندازی شد تا مردم به این فضاها و نوع فعالیت آنها بیشتر آشنا شوند .
* اعتیاد و طلاق بیشترین آسیب اجتماعی
مدیر کل بهزیستی مازندران در خصوص فراوانی آسیب های اجتماعی در استان گفت : براساس آمار و بررسی های صورت گرفته اعتیاد ، طلاق ، کودکان خیابانی ، سوء ظن و خیانت بیشترین آسیب های اجتماعی در استان است .
وی عدم توانایی مردم برای مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی از جمله چالش ها و دغدغه ها برشمرد و اضافه کرد : گروههای همیار سلامت می توانند در این بخش بسیار نقش آفرین باشند .
آرام اضافه کرد : همیاران سلامت با آموزش هایی که ارائه می دهند می توانند در توانمندسازی افراد در مقابل شرایط و مشکلات عمل بکنند .
در این همایش یک روزه سیاست های امسال سازمان بهزیستی در خصوص چگونگی و مقابله با آسیب های اجتماعی به اعضای گروههای همیار سلامت روان مازندران آموزش داده شد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.