به گزارش ایرنا، غلامحسین رنجبر یکشنبه شب به مناسبت گرامیداشت روز روان شناس در مراسم افتتاح مرکز مشاوره خدمات روان شناختی «آرامش شکوه تابان» بندرعباس اظهار داشت: بخشی از سلامت جامعه مرهون تلاش مشاوران و روان شناسان است و ارائه مشاوره های سازنده می تواند از بروز واقعه طلاق و آسیب های اجتماعی پس از آن جلوگیری کند.
وی، رشد آمار طلاق در کشور را نگران کننده خواند و بیان داشت: فرهنگ سازی برای حضور متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره و انجام خدمات مشاوره ای به آن ها یکی از روش های کاهش آمار طلاق است.
سرپرست بهزیستی هرمزگان همچنین نیاز به مشاوره برای ارتقای سطح سلامت روان امروز را امری اجتناب ناپذیر دانشت و یاد آور شد: فرهنگ سازی برای حضور خانواده ها در مراکز مشاوره گامی مهم در کاهش مشکلات حوزه خانواده و کودکان دارد.
رنجبر اضافه کرد: رتبه نخست مشاوره های مرکزهای مشاوره مربوط به مباحث خانواده و سپس کودکان است و آمارها نشان می دهد در بحث خانواده و تربیت کودک هنوز مشکلاتی وجود دارد که این مرکزهای مشاوره سهم مهمی در رفع این مشکلات دارند.
وی ابراز کرد: سازمان بهزیستی ضمن نظارت بر مرکز و موسسه های مشاوره ای همراهی و مشارکت خوبی با این مرکزها دارد.
سرپرست بهزیستی در پایان توصیه کرد: با توجه به اینکه بیش ترین طلاق ها در سنین 18 تا 35 سال صورت می گیرد، روان شناسان در این مرکزها بر روی ارتقا مسائل آموزشی و تربیتی در خانواده ها و آگاهی زوج ها نسبت به مباحث روان درمانی بیش تر تلاش کنند.
9887 /6048

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.