به گزارش ایرنا، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر در این نشست گفت: طرح نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت در سال 1392 به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلی کشور تصویب‌شده و در این استان نیز در سال گذشته عملیاتی شن آن الزامی شد که شهرستان گناوه توانست در مدت 9 ماه سند را تدوین و به مرکز ارایه کند.
دکتر عیسی صفوی افزود: 80 درصد مستندات و اطلاعات نظام نامه سلامت ارایه شده استان به تهران برگرفته از اطلاعات مربوط به عملکرد تدوین سند شهرستان گناوه است.
وی گفت: در تدوین نظام نامه سلامت گناوه پنج عامل که در سلامتی اثرگذارند مشخص شد که فاضلاب در صدر آنها قرار دارد و پسماند، سلامت روان، اشتغال و خدمات درمان در اولویت های بعدی است.
صفوی بیان کرد: تصویب سند جامع سلامت در هر شهرستان بر اساس توجه به معضلات و مشکلات اولویت‌دار است که با بررسی‌های لازم به شورای عالی سلامت در تهران ارسال و در صورت داشتن استانداردهای لازم تائید و تصویب می شود.
وی گفت: دراین‌ارتباط کمیته‌هایی شامل خانه مشارکت مردمی با بهره‌گیری از سازمان های مردم نهاد، شورای پیام‌گزاران سلامت، پیام‌رسان و دیده‌بان سلامت، پیوست سلامت و امنیت غذایی، پیوست سلامت و اندیشگاه سلامت تشکیل و از همه ظرفیت‌های ادارات و متخصصان و فرهیختگان شهرستان گناوه با تعامل و همکاری فرماندار استفاده شد.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر افزود: توجه به مقوله سلامت از اهمیت والایی برخوردار است و باید همگان در اجتماعی شدن آن مشارکت و همکاری کنند.
فرماندارگناوه گفت: موفقیت این شهرستان در تدوین سند نظام نامه سلامت در سایه تعامل، همدلی و همکاری همه مدیران و کمیته های مربوطه و دیگر اقشار بدست آمده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به اینکه راه ها نقشی مهم بر محور سلامت دارند دراین شهرستان چندین طرح انجام و دردست اجراست.
وی گفت: فرمانداری به منظور توجه به مقوله سلامت آماده همکاری است و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه سلامت یکی از دغدغه های متولیان امر است، گفت: در این ارتباط دولت طرح جامع تحول نظام سلامت را که به تایید مقام معظم رهبری رسید اجرایی و دستاوردهای خوبی برجا گذاشت.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: باید تلاش شود تا مشکلات و موانعی که سر راه سلامت و روان در جامعه وجود دارد، برطرف شود.
وی فاضلاب را یکی از مشکلات و معضلات گناوه دانست و گفت: مردم باید در حفظ و پاکیزگی شهر خود مشارکت کنند.
وی اظهارکرد: باتوجه به آسیب های اجتماعی که در جامعه نظیر طلاق و اعتیاد وجود دارد باید همگان در حل آنها همت و تلاش مضاعف کنند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: سند نظام نامه سلامت این شهرستان با تعامل و همکاری متولیان امر تدوین و درسطح کشور زبانزد شده است.
محمد بازیاری افزود: باتوجه به اینکه اولین مجمع سلامت استان بوشهر در شهرستان گناوه برگزار شده، از آحاد جامعه بویژه خیران انتظار داریم که در ارتقای سلامت در حوزه بهداشت ودرمان مشارکت و همکاری کنند.
دراین نشست مسئولان کمیته های نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت گناوه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارایه و در پایان پس از قرائت بیانیه اولین مجمع سلامت قرائت و از عوامل و دست اندرکاران این برنامه تقدیرشد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در کرانه خلیج فارس قرار دارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.