مریم بیدخام روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با برنامه ریزی های منسجم و مدون باید در جهت کاهش آمار آسیب های اجتماعی گام های بلندتری برداریم.
وی به افزایش روند آمار طلاق این استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به راه اندازی سامانه ثبت طلاق که با همکاری بهزیستی و دادگستری در سال جدید صورت گرفته، باید با دادن مشاوره های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه تلاش مضاعفی در جهت کاهش این معضل اجتماعی صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری و کاهش طلاق، در ابتدا چهار جلسه از سوی مشاوران و کارشناسان برای زوج ها در نظر گرفته می شود و در صورت عدم توافق، 12 جلسه تخصصی دیگر از سوی مددکاران و مشاوران برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.
وارثی با بیان اینکه برخی از زوج ها در زندگی زناشویی خود حتی در صحبت کردن با یکدیگر مشکل دارند، افزود: در سامانه جدید طلاق به این موضوع مهم، یعنی فن بیان و مکالمه بین دو طرف نیز تاکید خاصی شده است.
وی، به نشاط اجتماعی در بین آحاد جامعه و اولویت دادن به گسترش آن در بین جوانان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی از سال گذشته ملزم به ارائه گزارش خروجی در رابطه با ایجاد نشاط اجتماعی شده اند و امسال نیز این برنامه با برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزی، خانه های ورزشی روستای توسط اداره کل ورزش و جوانان و برپایی اردوهای هلال احمر ادامه خواهد داشت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: بدون شک با ایجاد برنامه های مفرح و جذاب در جهت حفظ سلامت روانی و جسمانی جوانان، شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
بیدخام در پایان شعار سال مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار داد و افزد: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های ما در سال جاری است که برای رفع این معضل می توان با تکیه و حمایت از کالاهای ایرانی، هنرمندان خود را در حوزه صنایع دستی و تولید کنندگان خود را در بخش برندسازی محصولاتشان تشویق و ترغیب کرد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.