نصرالله ترابی قهفرخی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی افزود:برای تحقق شعار سال، باید فضای رسانه ای به سمت استفاده از کالای ایرانی حرکت کند و رسانه ها در امر فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی بالاترین تلاش را داشته باشند.
به گفته وی، برای افزایش رقابت پذیری در بازار،تولید کنندگان نیز نسبت به کیفیت افزایی تولیدات داخلی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی تصریح کرد:افرادی که دارای نفوذ در جامعه هستند و به عنوان چهره های مردمی شناخته می شوند، نسبت به فرهنگسازی استفاده مردم از کالای ایرانی اقدام کنند.
وی گفت:کسانی که به عنوان چهره فرهنگی،هنری،سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شناخت شده در بین مردم هستند به صورت عملی و جدی به مصرف کالای ایرانی بپردازند و از استفاده از کالای غیر ایرانی خودداری کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:ایجاد رقابت بین تولید کنندگان داخلی نیز یکی از ضرورت های اصلی استفاده از کالای ایرانی است که با حمایت از کالای ایرانی، این اصل محقق می شود.
به گفته وی، با افزایش استفاده از کالای داخلی ،اقتصاد کشور پویا می شود و استفاده از کالای داخلی زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم می کند.
وی گفت: کنترل واردات و تشویق صادرات یکی دیگر از قدم های اساسی در خصوص استفاده از کالای ایرانی است که این اصل نیز باید به عنوان یکی از رکن های اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب سال 1397 را سال 'حمایت از کالای ایرانی' نام‌گذاری و ضمن تاکید بر اهمیت شتاب گرفتن تولید ملّی، اقتصاد ملی و تعصب نسبت به مصرف جنس داخلی را ضرورتی برای اصلاح اقتصاد کشور برشمردند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.