قاسم رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، مردم ودولت بازیگران اصلی هستند، دولت از طریق اقداماتی همچون مبارزه جدی وعملی با قاچاق کالا و رانت اطلاعاتی ومالی، مدیریت جدی بر واردات کالا، تلاش جهت ایجاد ثبات پایدار در قیمت ارز وهمچنین کاهش منطقی نرخ تسهیلات در راستای توجیه پذیر کردن فعالیت های اقتصادی می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.
وی اضافه کرد: مردم هم با تعصب وتلاش در خرید کالای ایرانی و پرهیز از مصرف کالای قاچاق وخارجی می توانند در تحقق این امر خطیر موثر باشند.
رحیمی بیان کرد: انتخاب شعار سال مبنی برحمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بسیار دقیق وهوشمندانه بود چرا که این شعار یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولان در تحقق اهداف این شعار که همانا افزایش تولید ملی و ریشه کن کردن بیکاری می باشد، باید بیش از گذشته فعال، هماهنگ و یک دل باشند.
مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: تا زمانی که اتحاد و وفاق ملی در این رابطه ایجاد نگردد اقتصاد مقاومتی که حمایت از کالای ایرانی نیز جزیی از ارکان آن است، به سرمنزل نهایی نخواهد رسید.
رحیمی درباره ارتقاء کیفیت کالای ایرانی نیز گفت: بسیاری از کالاهای داخلی در مقایسه با کالاهای خارجی از کیفیت خوبی برخوردار هستند ولی به دلایلی فرهنگی که به غلط در جامعه ترویج شده، محصول ایرانی نتوانسته چندان در بین افراد جامعه برای خود بازار پایداری پیدا کند.
رحیمی اضافه کرد: فعالان و تولید کنندگان داخلی نیز در تحقق این مقوله نقش وسهم سنگینی بر عهده دارند و برای تولید کالای با کیفیت باید از نیروی توانمند، دانش و فناوری نوین ، مواد اولیه مناسب بویژه در زمینه کالا های غذایی وخوراکی استفاده کنند.
وی تاکید کرد که ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی با مشارکت دانشگاهها امری ضرروی است در غیر این صورت در تولید کالای باکیفیت موفق نخواهیم بود.
مقام معظم رهبری سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.