مجید عبداللهی دوشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود : برای تکمیل این طرح های نیمه کاره آبرسانی روستایی حدود 3 هزار و830 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
به گفته وی با اجرای این طرح ها به بیش از 500 روستای مازندران آبرسانی می شود.
وی کاهش میزان بارش به خصوص برف در مناطق کوهستانی، روند رو به رشد مصرف آب در روستاها با سیرصعودی مهاجرت فصلی ( خوش نشین) به روستارا از چالش های پیشرو برای روستاییان این خطه شمال کشور بیان کرد.
این مسوول آبفای روستایی غلبه بر این چالش ها را در گروه آگاهی مردم ازحال ناخوش منابع آب و مدیریت بهینه مصرف از سوی مشترکان دانست.
در مازندران 420 هزار خانوار مشترک آبفای روستایی هستند و حدود 120 میلیارد ریال نیز بدهی معوقه به این شرکت دارند.
** آبدار شدن 500 روستا در دولت تدبیر و امید
مدیرعامل آبفای روستایی مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید حدود 500 روستای این خطه شمال کشور با جمعیت 278 هزار نفری از آب شرب سالم برخوردار شدند.
عبداللهی اظهارداشت : در این مدت 162 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار یک هزار و 650 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
به گفته وی در این مدت 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه انتقال آب برای روستانشینان مازنی اجرا شد.
این مسوول آبفای روستایی گفت که میزان طرح های آبرسانی که در چهار ساله اول دولت تدبیر و امید ( دولت یازدهم ) در مازندران اجرا شد به نسبت گذشته 2 برابر رشد داشته است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار 500 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی در سطح کشور گفت که در 2 سال گذشته با کمک اعتباری از این محل 231 روستا با 115 هزار نفر جمعیت در استان بهره مند شدند.
براساس آمار حدود 43 درصد از جمعیت 3 میلیون و 283 هزار نفری مازندران در مناطق روستایی سکونت دارند و 420 هزار مشترک روستایی نیز تحت پوشش آبفای روستایی این خطه شمال کشور قرار دارند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.