به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم شبکه پایاب سد احمد بیگلو اظهار کرد:به مناسبت دهه مبارک فجر 32 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار 45 میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: سهمی که شهرستان مشکین‌شهر از این پروژه‌ها دارد 7 طرح است که با صرف اعتبار ۸ میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر شاهد افتتاح و بهره‌برداری آنها خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: تعداد ۷ پروژه عمرانی نیز در دهه مبارکه فجر کلنگ زنی می‌شود که اعتبار تخصیصی برای بهره‌برداری ازاین تعداد پروژه‌ها نیز ۲۰۸ میلیارد تومان است که در بخش آب و خاک اجرا خواهد شد.

سروی ادامه داد: یکی از این ۶ طرح در حوزه شهرستان مشکین‌شهر فاز دو شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو بود که باصرف اعتبار 37 میلیارد تومان امروز کلنگ زنی شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در واقع ادامه و تکمیل پروژه بهره‌برداری از آبهای مرزی می‌باشد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می‌گیرد و فاز نخست این طرح به مساحت 688 هکتار قبلاً عملیاتی شده بود که تاکنون 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: پروژه‌ای که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم هزار و ۳۵۰ هکتار را شامل می‌شود که به مساحت ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری در آن انجام خواهد شد و 400 قطره‌چکان نیز در اجرای این طرح نصب می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح سیاست اصلاح الگوی کشت لحاظ شده است و مقرر گردیده محصولاتی در حوزه این طرح کشت شوند که با آب کمتر بیشترین میزان محصول را با ارزش اقتصادی بالا تولید نمایند و همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در اراضی پایاب این پروژه به نسبت مساوی ۵۰ درصد محصولات بهاره و ۵۰ درصد محصولات پائیزه کشت شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 858638
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.