به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد‌بیگلوی اظهار داشت: هزینه اجرای این پروژه از محل اعتبارات آب‌های مرزی تامین شده است.

وی با اشاره به سطح اجرای پروژه‌های مهار آب‌های مرزی در استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل جزو یکی از 6 استان برتر کشور در مهار آب‌های مرزی محسوب می شود به طوری که 11 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مهار آب‌های مرزی در دشت مغان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای فاز نخست عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیار و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو 688 هکتار بوده که از این میزان 335 هکتار به صورت قطره‌ای برای باغات و 353 هکتار نیز به صورت بارانی برای محصولات زراعی در نظر گرفته شده است.

سروی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 94 میلیارد ریال بوده که در فاز نخست در فاصله زمانی یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید و باید تلاش تمامی عوامل اجرایی این پروژه بر اجرای کیفی این طرح بوده و در کنار آن تلاش کنند تا شاهد بهره‌برداری در زمان تعیین شده برای پروژه باشیم.

وی در مورد فاز دوم این طرح افزود: فاز دوم این طرح در مساحت یک هزار و 600 هکتار به اجرا در خواهد آمد که تمامی مقدمات و اسناد لازم برای عملیاتی شدن فاز دو این طرح نیز آماده شده است که مناقصه آن نیز در مدت دو هفته انجام شده و با عملیات شدن فاز دو نیز در مجموع دو هزار و 400 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل خواهد شد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 695909
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.