اصغر سلیمان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات این سد بعنوان سومین طرح مرزی استان در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و هم اکنون هم عملیات شبکه پایاب آن به مناقصه گذاشته شده است.
وی با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی افزود: این سد باظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب تحول عظیمی را در توسعه منطقه ایجاد خواهد کرد و تاکنون برای اجرای آن یک هزار و 200 میلیارد ریال هم هزینه شده است.
سلیمان زاده میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 54 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد با سرعت پیش می رود و پیش بینی شده تا آخر سال 96 آبگیری و افتتاح شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از تکمیل سد بفراجرد، تصفیه خانه آب شرب و خط انتقال آبرسانی خلخال خبرداد و گفت: عملیات اجرای این طرح ها در خلخال شروع شده و تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
سلیمان زاده اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه می شود که 600 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و 400 میلیارد ریال دیگر هم از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و از طریق روش بی او تی تامین خواهد شد.
وی در خصوص تکمیل پایاب شبکه خداآفرین افزود: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود.
سلیمان زاده میزان هزینه کرد این سد را پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از 10 میلیارد ریال دیگر هم برای تکمیل شبکه هزینه خواهد شد و پیش بینی شده تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد : هم اکنون شبکه پایاب سد 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک هزار و 500 نفر هم در این سد مشغول به کار هستند.
در استان اردبیل بیش از 10 شبکه و سد از جمله سد کلاسر،شبکه احمد بیگلو ،سد عمارت ،شبکه خداآفرین ، یامچی ، شبکه گیوی ،سد بفراجرد،سد عنبران ،سینه سر و شبکه سبلان در دست اجر است که در صورت تکمیل توسعه کشاورزی را در استان بدنبال خواهد داشت.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.