به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تولیدینندگان و بهره برداران کشاورزی استان با بیان اینکه برای توسعه این بخش تاکنون کمتر از ظرفیت های مردمی استفاده کرده ایم، افزود: مردمی کردن اقتصاد یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی اظهارکرد: باید با تدوین و کارهای مناسب و بهره گیری از تجربیات موفق، سرمایه های مردم را به بخش های مختلف کشاورزی تزریق کرد تا از این طریق تقویت این بخش را شاهد باشیم.
استاندار قزوین گفت: در ابتدای کار باید تشکل مربوط به آبزی پروران استان بتواند با تهیه سازوکارهای لازم به منظور جذب منابع مردم و همچنین برنامه ریزی برای بازاریابی و عرضه، توسعه تولید آبزی پروری در مناطق مستعد قزوین را در دستور کار قرار دهد.
وی اظهارکرد: در این زمینه می توان یک صندوق ایجاد و با منابع جمع آوری شده به احداث مجتمع های تولید شیلات در حاشیه رود شاهرود که ظرفیت بالایی برای تولید آبزیان دارد، پرداخت.
همتی با بیان اینکه تکیه بیش از حد به دولت برای پیشبرد برخی امور که می توان آنها را با ظرفیت بخش خصوصی و مردم انجام داد روش نادرستی است، افزود: به عنوان نمونه نمی توان انتظار داشت دولت با منابع محدود خود بتواند خیلی از محصولات کشاورزان را به شکل تضمینی خریداری کند چرا که این روش برابر با اتلاف منابعی است که باید صرف توسعه زیرساخت ها در جهت رفاه حال مردم شود.
وی اظهارکرد: در همه کشورهای توسعه یافته امور مربوط به تولید و بازاریابی محصولات توسط تشکل ها انجام می شود و دولت نقش نظارتی، تسهیل بخشی و هدایتگری دارد.
خبر ادامه دارد
3013/ 6128 * خبرنگار: رضا اولادی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.