به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام (ره) با اشاره به همکاری نکردن چهار بانک خصوصی استان در پرداخت این تسهیلات، افزود: خوشبختانه بانک های دولتی در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همکاری خوبی داشته و درصد تحقق تهعد آنان نیز بالاست ولی همکاری نکردن این بانک ها در این بخش مشکل جدی را به وجود آورده است.
وی، با اشاره به سهم 112 میلیارد تومانی تعیین شده برای بانک‌های خصوصی استان به‌ منظور اعطای تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی، اظهار کرد: متأسفانه با همکاری نکردن این بانک‌ها این هدف تاکنون محقق نشده و همین موضوع سبب کاهش میانگین پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌های استان سمنان شده است.
خباز تاکید کرد : این بانک ها هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف تعهد خود اقدام کنند و اگر چنانچه همکاری لازم را ندارند بین بانک های دیگر تقسیم و در اختیار آنان قرار گیرد.
استاندار سمنان همچنین با تاکید بر پرداخت هر چه سریعتر تسهیلات به 60 واحد صنعتی و معدنی مهم و تاثیر گذار استان از سوی بانک های استان ، خاطرنشان کرد : بانک ها باید خود را برای پرداخت تسهیلات آماده و تجهیز کنند و چنانچه هر یک از این واحدها آمادگی لازم را برای دریافت این تسهیلات ندارند اعلام تا واحد دیگری جایگزین شود.
خباز اضافه کرد : در این استان بیش از هزار و 792 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود 600 واحد غیرفعال است، اگر این واحدهای تولیدی و صنعتی دوباره راه اندازی شود منجر به اشتغالزایی می شود و مشکل اشتغال در استان سمنان حل خواهد شد.
وی ادامه داد : در زمان حاضر تحرک خوبی در استان به وجود آمده است و انسجام و وحدت و همزبانی مسوولان موجب پیشرفت و رشد این استان شده است.
دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای استان سمنان هم از پرداخت سه هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بیش از 600 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت : بانک های استان در زمان حاضر توانستند به تعهدات خود در پرداخت این تسهیلات به میزان فوق العاده ای عمل کنند.
حسن مونسان با انتقاد از چهار بانک استان که در پرداخت تسهیلات رونق تولید مشارکت نکرده اند، اظهار کرد : متاسفانه این بانک ها پرداخت هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات را تعهد کردند که تاکنون ریالی از آن را پرداخت نکرده و باید تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد : اگر این بانک ها به تعهد خود در سریع ترین زمان ممکن عمل و نسبت به پرداخت این تسهیلات رونق تولید به واحدها اقدام کنند، پیشرفت استان به بیش از 92 تا 93 درصد می رسد و درصد باقی مانده نیز تا پایان بهمن ماه امسال پرداخت خواهد شد.
مونسان تاکید کرد : با توجه به این که تا پایان سال فرصت زیادی باقی نمانده، وضعیت این بانک ها باید تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که معاونان استانداری سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، سعید طاهری رییس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیران کل اجرایی و اقتصادی استان حضور داشتند،آخرین وضعیت واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی و غیر دولتی از سوی دستگاه های اجرایی بررسی شد.
همچنین در این نشست ، وضعیت 28 باب منازل سازمانی آموزش و پرورش شهرستان سمنان تعیین تکلیف شد.
حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/7440
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.