قربانعلی ولیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 32 هزار و 261 حلقه چاه در سطح شهرستان بابل فعال است که از این تعداد 17 هزار و 761 چاه دارای پروانه و 14 هزار و 500 حلقه فاقد پروانه است.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش 20 درصدی نزولات جوی شاهد کاهش ذخیره آب سدها و آببندان ها می باشیم و در همین راستا در سال گذشته شرکت مادر تخصصی منابع آبی کشور طی نامه ای خواستار عدم تامین سوخت چاههای غیر مجاز شده است.
ولیزاده گفت: با توجه به اینکه اراضی زیادی با چاههای بدون پروانه ابیاری می شود به طور قطع این اقدام مشکلات زیادی را در سطح شهرستان و به طبع استان مازندران به همراه خواهد داشت
وی افزود: عمده این چاهها با عمق 10 الی 20 متری است که به این حلقه ها، چاهک گفته می شود.
فرماندار بابل ادامه داد: با توجه به جلسات متعددی که با استاندار مازندران و مکاتبات با وزارت نیرو انجام شد امیدواریم در سالجاری بتوانیم سوخت چاههای فاقد پروانه را تامین کنیم اما کشاورزان ما باید برای سال زراعی آینده بدنبال دریافت پروانه برای چاههای خود باشند.
وی گفت: با توجه به شرایط کمبود آب پیش رو، فرهنگ سازی استفاده از آبیاری تحت فشار، ممنوعیت کشت دوم برنج ، لایروبی آببندان ها و تغییر الگوی کشت باید در دستور کار مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع آب باشد تا بتوانیم به خوبی از مشکل خشکسالی عبور کنیم.
ولیزاده اظهارداشت: بخشی از منابع آبی شالیزارهای بابل حق السهم از بند انحرافی هزار سنگر است که خوشبختانه با هماهنگی بین مسئولان شهرستانی و استانی مشکلی برای این امر نخواهیم داشت.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای 52 هزار هکتار اراضی شالیزاری است.
/1899/7328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.