عزیزالله شهیدی فر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : پارسال حدود 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه نشاء شده بود .
وی از ایجاد تحول در مکانیزاسیون کشاورزی مازندران در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت : از سال 92 تاکنون هشت هزار و 852دستگاه انواع ماشین آلات شامل تراکتور ، انواع نشاکار ، کمباین های مخصوص برداشت غلات و برنج و دستگاههای دنباله بند و بذرکار به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد.
وی خرید این تعداد ماشین آلات را از محل تسهیلات ارزان قیمت ویژه مکانیزاسیون کشاورزی معرفی کرد و گفت که در این مدت بیش از 333 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضیی پرداخت شد.
شهیدی فر با بیان اینکه برای سال زراعی جاری نیز حدود 66 میلیارد تومان تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی به مازندران اختصاص داده شده است ، افزود : با توجه به ایجاد ردیف تسهیلات مکانیزاسیون در وزارت جهاد کشاورزی ، محدودیتی در تخصیص تسهیلات وجود ندارد و مازندران توانسته تاکنون دو برابر این رقم و سهمیه دیگر استان ها را نیز برای توسعه این بخش جذب کند.
معاون جهاد کشاورزی مازندران گفت که هم اکنون حدود 25 تا 30 درصد مراحل کاشت برنج ، حدود 80 درصد برداشت و حدود 90 درصد مراحل آماده سازی برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می شود.
وی اضافه کرد : ما باید به عنوان دست اندرکاران بخش دولتی تلاش کنیم تا با حمایت از صنایع در حال پیشرفت ، بخش کشاورزی را با اجرای طرح مکانیزاسیون احیاء کنیم.
شهیدی فر پیش بینی کرد که امسال حدود 213 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیر کشت برنج برود و بیش از یک میلیون تن برنج سفید از این سطح برداشت شود.
بر اساس اعلام جهاد کشاورزی مازندران ، تاکنون بیش از 167 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران برای خزانه گیری شخم و شیار شده است.
استان مازندران با ظرفیت 72نوع از تولیدات محصولات کشاورزی ،حدود 10 و نیم درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است .
سالانه بیش از 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.