به گزارش خبرنگارایرنا،دکتر حامد روحانی زاده روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : برای نوروز سال آینده (97) 39 بیمارستان دولتی و غیر دولتی با افزون بر 4 هزار تخت و 100 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها آماده پذیرش بیماران احتمالی شدند.
وی اضافه کرد : برای تعطیلات نوروزی مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرها با یک پزشک مستقر بیماران سرپایی را ویزیت و در صورت نیاز به بیمارستان ها اعزام خواهند کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صف شدن مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرها را باعث کاهش آمار بیماران مراجعه به اورژانس بیمارستانی دانست.
به گفته وی همچنین در تعطیلات رسمی نوروز حداقل یک تا 2 داروخانه شبانه روزی نیز با تعرفه ثابت مربوط به استان های اقامتی بیماران دارو و تجهیزات دارویی عرضه می کنند.
** استقرار 16 ایستگاه سلامت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که در تعطیلات نوروزی 16 ایستگاه سلامت در حاشیه راههای اصلی و فرعی مستقر و به بیماران و سانحه دیدگان رانندگی خدمات می دهند.
دکتر روحانی زاده اضافه کرد : در این ایستگاه ها 84 دستگاه آمبولانس 115 و 2 اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس آماده باش برای خدمات رسانی هستند.
وی زمان دسترسی آمبولانس 115 به محل اقامت بیماران و سانحه دیدگان را به طور میانگین 10 دقیقه اعلام کرده است.
به گفته وی درسال گذشته درمجموع 2.5 میلیون نفربیمار به اورژانس بیمارستانی مازندران مراجعه کردند.
جانشین ستاد سلامت تعطیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رانندگان خودروها خواست در صورت مشاهده آمبولانس 115 ، راهها را باز کنند تا این خودروها بتوانند سروقت ماموریتشان را انجام دهند.
** ترافیک غرب مازندران دردسر جدی برای بیماران
دکتر حامد روحانی زاده مهمترین دغدغه نوروزی را برای سلامت بیماران ترافیک شدید در شهرهای غرب استان بیان کرد و گفت که ترافیک سنگین انتقال بیماران را در زمان طلایی به مراکز درمانی با مشکل مواجه می کند و باید رانندگان به خصوص مسافران جاده را برای آمبولانس باز کنند.
وی گفت که هم اکنون در تمام بیمارستان های مازندران دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز نوروز و پذیرش بیماران با وجود مشکل مالی از سوی وزارت بهداشت و درمان تهیه شد.
** فراخوان برای پزشکان بخش خصوصی
جانشین دبیر ستاد سلامت نوروزی مازندران گفت که برای نوروز 97 با هماهنگی سازمان نظام پزشکی از پزشکان خصوصی و آزادکار برای ویزیت بیماران فراخوان شدند.
روحانی زاده اضافه کرد : ورود پزشکان خصوصی برای کمک به بیماران در تعطیلات نوروزی باعث کاهش ترافیک بیماران وبرطرف شدن کمبود پزشکان می شود.
مازندران افزون بر 2 هزار و 500 پزشک عمومی و متخصص برای خدمات رسانی دارد.
در نوروز سال گذشته حدود 200 هزار بیمار در مراکز بیمارستانی و درمانگاه ها و حدود 50 هزار بیمار به پزشک عمومی مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که نسبت به سال 95 آمار مراجعه 12 درصد رشد داشت.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.