به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی عصر یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری مازندران در سالجاری افزود: اینکه نمی خواهیم به مردم جواب بدهیم ، تهدید علیه ارباب رجوع می شود ، نشانه نبود نظارت مدیران دستگاه های اجرایی بر کارکنان و زیر مجموعه است.
اسلامی گفت: ارباب رجوع حق دارد و ما کارکنان حقوق بگیر دولت هستیم باید میز خدمات را به درستی برای حقوق شهروندی آنان ارائه بدهیم.
وی با بیان اینکه اجازه ندهید مردم آسیب ببینند و تبعیض نباید بین مردم قایل شوید، گفت: دستگاه های اجرایی مازندران باید دولت پاسخگو تدبیر و امید را عملیاتی کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه امروز در شرائط خاص و ویژه ای قرار داریم و دولت از دست اندرکاران توقع دارد تا نسبت به مطالبات مردم مسئولیت پذیرتر باشیم، گفت: باید با بالا بردن قدرت پاسخگویی و تاب آوری در جهت حل مشکلات و همچنین انجام وظایف با حداکثر کیفیت کشور را توسعه بدهیم.
اسلامی افزود: باید سعی کنیم مباحثی را در دستورکار قرار بدهیم تا همگرایی و مشارکت بین دستگاه های اجرایی و مردم بیشتر شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید برنامه های سال 97 را به صورت بخشی و بر اساس برنامه ششم توسعه احصاء کنند، ادامه داد: دستگاه های اجرایی کل به صورت کمی بر محور توسعه شهرستانی ، مطالبه گری در زمینه های ردیف اعتباری در سطح وزارتخانه ها و سازمان های مرکری در همکاری با بخش خصوصی به عنوان فعالان اصلی بخش اقتصادی و همفکری با نخبگان جامعه را انجام بدهند.
اسلامی به اهمیت بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی استان مازندران اشاره کرد و گفت: برنامه های توسعه ای با اعتبار تملک دارایی است و در این راستا طرح ها نیمه تمام باید تعیین و تکلیف شوند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه ها باید برای سال 97 وضعیت طرح های متوقف و بلا پاسخ را مشخص کنند ، درست و به هیج وجه پذیرفتنی نیست که سال آینده دستگاه های اجرایی تعیین و تکلیفی از این طرح نداشته باشند.
وی گفت: مدیران باید برای طرح های دارای ردیف و بودجه پایدار، پیگیری مستمر داشته باشند و مطالبه شود تا به ثمر برسد.
استاندار مازندران تاکیدکرد: طرح هایی که باید برای آن فراخوان جذب سرمایه گذارشود، بدون تحرک ، مطالعه و پیگیری استانی به سرانجام نخواهد رسید و در سال 97 دستگاه های اجرایی باید سند اجرایی و عملکردی را به صورت ماهانه به استانداری گزارش بدهند.
اسلامی بر لزوم مردمی سازی اقتصاد و نقش دادن به مردم تاکید کرد و ادامه داد: برون سپاری با هدف کاهش تصدیگری دولت با استفاده از زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات مهیا شده و در این زمینه مازندران مقام اول کشور را دارد.
وی توضیح داد: زیر ساخت ارتباطی برای برون رفت از دیوان سالاری اداری در مازندران مهیا و بوجود آمده است ،اما استفاده نشده است.
اسلامی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مازندران گفت: مرکز دیتا هر دستگاه اجرایی باید توسط کارشناسان همان دستگاه اجرایی به درستی بارگذاری شود تا فرایند الکترونیکی ارائه خدمات نوین به مردم عملیاتی شود.
وی گفت: شورای برنامه ریزی استان مصوب کرده است که تمام فرایندهای استعلام و صدور مجوزها و شناسایی مشکلات باید در کمتر از 48ساعت بر بستر سامانه الکترونیکی مشخص و انجام شود و این زیر ساخت الکترونیکی در واقع مردمی کردن اقتصاد است و یکی از 12محور اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.
استاندار مازندران افزود: بیکاری دغدغه بزرگ خانواده ها است و همه باید اهتمام کنیم و تذکر نیز داده شده ولی باید با برنامه و ممارست دقیق مشکل بیکاری برطرف شود.
وی گفت: امسال منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت یکهزارو 100میلیارد تومان توسط دولت برای مازندران پیش بینی شده اما به دلیل مشکلات دیوان سالاری ، عدم نظارت و بی توجهی قسمت اعظمی از این منابع هنوز استفاده نشده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه امسال سه هزارو 700نفر در سامانه کارا ثبت نام کردندکه نصف آنان تقاضا دامداری دارند، گفت:آمار واقعی ثبت شده در سامانه کارا نشانه نیاز واقعی استان است و بانک ها منابع را بر اساس نظم و مراحل نظارت پرداخت کنند.
اسلامی ادامه داد: اگر امروز افرادی که منابع عظیمی را گرفته و بدهکار هستند مقصرخودمان هستیم که نظارت نکردیم.
وی به شکل گیری سامانه روستا کالا در دولت دوازدهم اشاره کرد و ادامه داد: باید از تفکر استخدام دولتی خارج شویم، چراکه زیر ساخت ها برای کسب و کارهای نوین در مازندران مهیا شده و منابع ارزان قیمت هم که وجود دارد.
استاندار مازندران طراحی ، پشتیبانی، ایجاد شغل، کارآفرینی و کاهش هزینه ها را ازمزایای فعالیت های نوین بر بستر اینترنت دانست و گفت: البته دگرگونی تفکر و رفتار در ایجاد شغل خردنیز در مازندران باید فراگیر شود.
وی در بخش دیگری به وجود جمعیت جوان و بانوان کارآمد مازندران اشاره کرد و گفت: سهم بانوان را در مدیریت استان بیشتر کنیم و میدان دادن بانوان در حوزه مدیریتی تا 30 درصد مورد نظر دولت دوازدهم است.
وی نشاط اجتماعی را لازمه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: نوروز امسال در مازندران باید این نشاط را به درستی گسترش بدهیم.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.