به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین،سید علی موسوی در دیدار با وحیده حقیقی رییس اداره کتابخانه های شهرستان قزوین بیان اینکه غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی از شاخص های رشد فرهنگی در جامعه است، تاکید کرد: کتابهای اهدایی می تواند نیاز مطالعاتی مردم را در کتابخانه های عمومی قزوین و علاقه مندان به مطالعه مرتفع کند.
وی اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگ مطالعه، رفع موانع و مشکلات کتابخانه های عمومی و اجرای برنامه های ترویجی و مطالعاتی در آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.
فرماندار قزوین با تاکید بر تلاش برای تقویت فرهنگ مطالعه،افزود: کتابخوانی موضوعی دقیق و ظریف است و اگر بتوانیم طعم شیرین مطالعه را به کودکان و نوجوانان بچشانیم، در ترویج این فرهنگ موفق خواهیم بود.
موسوی اظهار کرد: فضای مجازی و فناوری های جدید از یکسو برای انتقال مفاهیم تاثیرگذار است و همچنین می تواند به تهدید و معضلی اجتماعی تبدیل شود بنابراین ما باید مراقب تهدیدات این بخش بوده و از فرصت های این حوزه نیز استفاده کنیم.
وی افزود: باید کمک کرد تا نسل جوان و نوجوان جامعه از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دور نمانند تا شاهد پایین بودن نرخ کتاب خوانی در جامعه خود نباشیم.
موسوی با اشاره به نامه استاندارقزوین برای اهدا کتاب های دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها با هدف تقویت آنها از مدیران ادارات شهرستان خواست تا در این زمینه با اداره کتابخانه های عمومی قزوین همکاری ویژه داشته باشند.
استان قزوین دارای 66 کتابخانه می باشد که از این تعداد 35 کتابخانه نهادی و 31 کتابخانه مشارکتی است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.