به گزارش ایرنا جلیل حسنی، شنبه در جمع مسئولان روابط عمومی های اداره های شهرستان لارستان بیان داشت: افزایش دقت و سرعت عمل یکی دیگر از مولفه هایی است که روابط عمومی ها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: روابط عمومی ها اگر سرعت و دقت عمل در ارایه عملکرد، اخبار و گزارش حوزه کاری خود نداشته باشند بی شک این ضعف موجب بروز بسیاری از ناهنجاری های اداری، اجتماعی و حاکمیتی خواهد شد.
حسنی گفت: در عرصه ارتباطات اجتماعی مشاهده می کنیم در برخی مواقع شایعاتی در جامعه رواج می یابد که معطوف به عملکرد یک دستگاه یا مدیر است، این امر ناشی از آن است که روابط عمومی دستگاه اجرایی یا اداره مربوطه در انعکاس واقعی آن خبر، سرعت عمل لازم را نداشته و در نتیجه خبر به وسیله رسانه های غیر رسمی بازتاب داده شده است.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: هنگامی که یک شایعه رواج یافت، افزون بر اینکه موجب ناامنی روحی و روانی در جامعه می شود، خنثی کردن تبعات آن هم بسیار دشوار است.
حسنی گفت: روابط عمومی ها باید بر اساس شرح وظایف و تجربیاتی که دارند، سرعت عمل به خرج دهند و بکوشند گزارش واقعی عملکرد ها و کارها را در سریع ترین زمان ممکن انتشار دهند زیرا اگر اصل خبر توسط روابط عمومی ها در کوتاه ترین زمان منتشر شود جریان های سیاسی نمی توانند در آن خبر دخل و تصرفی داشته باشند.
معاون استاندار فارس ادامه داد: روابط عمومی ها نگذارند که دیگران ابتکار عمل را از دست شان خارج کنند، در غیر این صورت ابتکار عمل در اختیار جریان های سیاسی و رقیبانی قرار خواهد گرفت که واقعیت ها را به نفع خود تعبیر و تفسیر و آنها را منتشر می کنند.
حسنی بیان کرد: امروزه اکثر شبکه های اجتماعی و مجازی ساماندهی شده نیستند به همین سبب ممکن است یک خبر جعلی که از این طریق انتشار یافت افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد با توجه به این امر روابط عمومی ها باید هوشیار باشند و اخبار و اطلاعات واقعی را به جامعه انتقال دهند تا باعث ایجاد مشکل برای دستگاه اجرایی، شهرستان و یا یک بخش نشود.
وی، همچنین بیان کرد: روابط عمومی ها باید اقداماتشان به روز باشد و بر اساس علم روز حرکت کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد زیرا روابط عمومی ها پل ارتباطی بین بدنه حاکمیتی جامعه و توده مردم هستند.
او گفت: روابط عمومی ها از یک سو، انتظارات مردم را به مسئولان منتقل می کنند و از دیگر سو زبان گویای عملکرد مجریان و متولیان امور در دستگاه های اجرایی و حاکمیتی هستند و اگر ابزارهای این نهاد به روز نباشد و نتواند متناسب با فناوری روز حرکت کند بدون تردید عقب خواهد افتاد.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** تنظیم و انتشار: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.