سید محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان اظهار داشت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای تدوین شود که کتاب به عنوان یک ضرورت همچون مایحتاج غذایی در سبد خانوارها قرار گیرد .
وی افزود: در دستورالعمل استاندار گیلان مبنی بر تدوین برنامه پنج ساله با برش یک ساله دستگاه های اجرایی برای رسیدن به هدف چشم انداز ،کتاب و کتابخوانی نیز دیده شده است و بر این اساس اداره کتابخانه های عمومی باید وضعیت سرانه کتاب و کتابخوانی را مشخص کنند و برنامه ریزی ها در آینده به گونه ای باشد تا کتاب بتواند همچون دیگر مایحتاج غذایی در سبد خانوار قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت کشورهای توسعه یافته بر محور آموزش از پایه های برنامه ریزی در آن کشورها است و ماهم باید در سیر حرکتی خود در مسیر توسعه، آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم و برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: علاوه بر اینکه خانواده ها باید فرهنگ مطالعه را تقویت کنند در محیط های اداری و مکان های پر رفت و آمد هم باید کتابخانه هایی ایجاد و تجهیز شوند تا مراجعه کنندگان از فرصتها استفاده کرده و حتی برای لحظه های کوتاه هم بتوانند به مطالعه بپردازند.
احمدی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کتابخوانی و کتابخانه های عمومی نیازمند به همت و اراده از سوی تمامی مدیران است یادآورشد: مدیران باید رسیدگی به امور کتابخانه های عمومی را بیشتر در دستور کار قرار دهند و وضعیت کتابخانه ها را با دقت مدنظر داشته باشند و در جهت بهبود و رفع مشکلات آنها با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همراهی و همکاری نمایند.
فرماندار لاهیجان افزود: مدرسه، خانواده، اجتماع، فرد و کتابخانه می توانند نقش بسزایی در بالا بردن سطح مطالعه در جامعه ایفا نمایند و اگر در این موارد باهم زنجیره ای عمل کنند،هم کیفیت و هم کمیت مطالعه در بین اقشار مختلف مردم بیشتر خواهد شد.
در شهرستان لاهیجان به ازای هر یکصد نفر یک متر فضای مطالعه در کتابخانه ها وجود دارد و به ازای هر یکصد نفر دو نفر عضو کتابخانه ها هستند.
شش باب کتابخانه نهادی در شهرستان لاهیجان، با زیربنای یک هزار و 677متر مربع و 50هزارنسخه کتاب در این شهرستان موجود است.
خبرنگار: نظرپور
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.