به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی امور بانوان آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تاب آوری اجتماعی از مولفه‌های سلامت اجتماعی است،افزود: تاب آوری اجتماعی‌ جامعه ما به دلایل مختلف پایین آمده و افراد در شرایط عصبی، عصبیت خود را از خانه به جامعه و از جامعه به خانه منتقل می‌کنند.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به آنکه آموزش و پرورش بخش بزرگی از جامعه را در برمی گیرد طرح افزایش تاب آوری اجتماعی را باید از این حوزه آغاز کنیم.
وی، کاهش خشونت ها و اختلافات در خانواده ها و اجتماع را از مهم ترین رویکردهای این طرح عنوان کرد و افزود: یکی از معضلات و چالش های موجود که زمینه ساز بسیاری از آسیب هاست، کاهش تحمل مردم در مواجهه با مشکلات است.
مرادیان اضافه کرد: تاب آور شدن افراد به این معنا نیست که آنها آزار و رنج کمتر را نسبت به سایر مردم تجربه کنند، بلکه آنها می توانند با فراگیری آموزش های لازم مشکلات خود را مدیریت کرده و در رویارویی با مسائل قوی ظاهر شوند.
وی تاکید کرد: افراد تاب آور قادر هستند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را برای فائق آمدن بر مسائل و مشکلات به کار گیرند و خود را پس از رویارویی با چالش‌ها بازیابی کنند.
این مسئول افزود: افراد تاب آور به جای ناامید شدن یا پنهان کردن مشکلات و یا اتخاذ استراتژی‌های ناسالم مقابله، با مشکلات پیش رو به درستی مقابله می‌کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ تاب آوری باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه تاب آور باید افراد، خانواده‌ها و سازمان های تاب آور داشت.

** 60 درصد جامعه هدف طرح تاب اوری زنان هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه 60 درصد خانواده اموزش و پرورش، زنان و دختران هستند، گفت: هنوز مشکلاتی در مورد این قشر وجود دارد که به آن ورود پیدا نکرده ایم و باید این اتفاق هرچه سریع رخ دهد.
مرادیان تصریح کرد: برخی تابوها در این حوزه وجود دارد که باید آنها را از میان برداریم و در این رابطه به خود تلنگر بزنیم.
وی اظهار کرد: ازدواج های زودرس و تبعیض های جنسیتی بویژه در روستاها از جمله مشکلات بانوان ما هستند که باید آنها را از میان برداریم.
این مسئول با بیان اینکه برخورداری از آموزش و مهارت به بانوان ما برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی کمک می کند، گفت: اگر این 2 مولفه را در رابطه با برخورد با مسایل و مشکلات اجتماعی داشته باشیم آسیب کمتری ما را تهدید می کند.
طرح تاب اوری اجتماعی براساس ماده 230‌قانون برنامه توسعه ذیل برنامه سلامت بر مبنای اطلس زنان و خانواده در استان قزوین در حال اجرا است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.