به گزارش روز سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی دیشب در نشست با فعالان اجتماعی تریت جام افزود: القای ناامیدی و منفی جلوه دادن همه امور منجر به از دست رفتن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در جامعه می شود.
وی اظهار کرد: در اختلاف نظرهای جناح های سیاسی همواره هر یک سعی می کند دیگری را به طور کامل طرد و رد کرده و حتی اقدامات مثبت و تلاش های موثر طرف مقابل را نیز منفی جلوه دهد که این به جامعه و سرمایه اجتماعی لطمه جدی وارد می کند.
وی گفت: امروز به شدت نیازمند ارتقای فرهنگ سیاسی هستیم که باید این کار از دوران کودکی و در فرایند جامعه پذیری از آموزش و پرورش آغاز شود.
حسینی افزود: در گیر و دار این فضاها به راحتی اعتماد عمومی جامعه را حراج می کنیم و برای تخریب طرف مقابل تمام عملکرد مثبت و منفی وی را زیر سئوال می بریم.
وی اظهار کرد: تمام تفکرها و جناج ها و گرایش های سیاسی باید تلاش کنند آنچه به نفع و مصلحت کشور است حاکم شود.
وی گفت: تلاش ما در دولت تدبیر و امید آن است که امید به جامعه بازگردد و به مردم فرصت و احساس بودن و مشارکت و حضور و دخالت در امور داده شود.
حسینی همچنین در نشست با مجمع مشورتی زنان شهرستان تربت جام افزود: تشکیل این مجمع، تقویت تشکل های مردم نهاد و صدور بیش از 400 مجوز برای این تشکل ها در استان طی 2 سال گذشته در راستای ایجاد امید در جامعه است.
وی اظهار کرد: جوان امروزی با جامعه مجازی نیز مواجه می باشد و برخورد و نگاه به این جوان متفاوت از گذشته است.
وی گفت: برخی محتواهای فضای مجازی جرم زاست، می توان از این فضا به عنوان آلت یا ابزار جرم نیز استفاده کرد و همچنین اعتیاد به فضای مجازی دامن گیر بسیاری از افراد جامعه بویژه جوانان شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با آموزش و فرهنگ سازی برای جوانان می توان با آسیب های فضای مجازی مقابله کرد.
وی ازدواج را یکی از دغدغه های جوان امروزی دانست و اظهار کرد: باید نهضت ازدواج در کشور شکل گیرد.
وی گفت: می توان از ظرفیت دستگاه های اجرایی در تسهیل امر ازدواج بهره گرفت بطوریکه پرداخت آسان وام ازدواج موجب افزایش یک درصدی ازدواج شده است.
حسینی با بیان اینکه سن ازدواج در تربت جام 2 سال از میانگین استانی آن کمتر است ادامه داد: میانگین سن ازدواج زنان استان 27.8 سال است که این رقم در تربت جام 25.8 سال می باشد، همچنین میانگین سن ازدواج مردان استان 29 سال است که در تربت جام 27 سال می باشد.
وی گفت: میزان طلاق در تربت جام طی هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد کاهش داشته است.
مرکز شهرستان 270 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.