به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سالن غدیر استانداری، افزود: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند یک همت جهادی و ارایه برنامه مدون است.
وی اظهارداشت : دولت به علت محدود بودن منابع اعتباری نیازمند همراهی و مشارکت مردم در این امر مهم است.
بینایی با بیان این که بحث مردمی کردن مدیریت اجتماعی به جد در حال پیگیری است، ادامه داد: مردم از آسیب‌ها شناخت کافی دارند و اگر وارد فضای مدیریت اجتماعی شوند بسیاری از اهداف در مهار آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود.
وی از فعالیت 250 سازمان مردم‌ نهاد در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد : یک سوم از سازمان نهاد در حوزه اجتماعی فعالند و افزایش سازمان مردم‌نهاد در مدیریت آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است.
وی همچنین تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز به پشتیبانی دفتر امور اجتماعی استانداری، راه‌اندازی شورای محله در مدیریت آسیب‌های اجتماعی ، تقویت مجمع خیران در حوزه سلامت را از اقدامات مهم برای مهار و کاهش آسیب‌ها دانست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان تداوم همکاری دستگاه‌های مرتبط بری عملیاتی شدن برنامه‌های تدوین شده در مهار آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت : دستگاه‌های اجرایی باید تا کسب نتیجه نهایی مثبت در کنار هم باشند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
به گزارش ایرنا، طرح رصد آسیب‌های اجتماعی محله محور در استان سمنان که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح و مصوب شده است، واکاوی آسیب‌های اجتماعی هر محله در قالب های کالبدی، فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی را دنبال می کند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد. به تاکید کارشناسان ، اعتیاد از جمله آسیب های اجتماعی استان سمنان که باید برای این معضل راهکاری اصولی اندیشید.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.